گران قیمت ترین کارهای هنری

Posted on at


آیا باور میکنید که نقاشی سیزین(Cezanne)  نشاندهند پربازها, گران قیمت ترین نقاشی همه زمانها است و به قیمت بیش از 250 ملیون دالر به فروش رفته است؟ زیبایی این عدد قیمت پیشین را دو چند میکند که توسط خانواده شاهی قطر در ماه آپریل سال 2011 به ثبت رسیده است.  با دید این عدد متعجب شدم که گران قیمت ترین اثرهای هنری جهان بویژه در نقاشی در جهان معاصر کدام ها اند؟



 


نقاشی دوم در این فهرست اثری زیبای از جکسن پولاک(Jackson Pollock)  با شماره پنج است که در سال 1948 نقاشی شده است و به قیمت 161.7 ملیون دالر فروخته شد. این گران قیمت ترین نقاشی جهان است که توسط غول با نفوذ هالیوود آقای دیوید گیفن(David Geffen)  خریداری شد و بعدا به دیوید مارتینز(David Martinez)  وام دهنده بزرگ مکزیکی فروخته شد.


 


نقاشی بعدی در این فهرست بنام ( بانوان سه)  می باشد که اثر ویلم دی کونینگ(Willem de kooning)  است و در سال 1953 نقاشی شده است. این اثر هنری در سال 2006 به استیون ای کوهن(Steven A Cohen)  به قیمت 158.8 ملیون دالر فروخته شد.  این نقاشی زیبا یکی از شش مجموعه هنری موزه هنرهای معاصر تهران است. این یک اثر هنری واضع درون آزمایی است.


 


نقاشی جالب بعدی که همه ما در زندگی خود به گونه آنرا دیده ایم بنام لی ریو(Le Reve)  اثری از پابلو پیکاسو(Pablo Picaso)  است. پابلو پیکاسو این اثر زیبا را در سال 1932 ایجاد کرد و در سال 2013 توسط ستیون ای کوهن(Steven A cohen)  به قیمت 155 ملیون دالر خریداری شد. 


 


نقاشی بعدی که به دنبال نقاشی پیکاسو می آید تصویر آدیل بلاچ بویر(Adele Bloch Bauer)  است که توسط گاستاو کلیمت(Gustav Klimt)  در سال 1907 ایجاد شده است. این اثر به قیمت 154.9 ملیون دالر به رونالد لودر (Ronald Lauder)  و نیا گالیری(Neue Galerie)  فروخته شد.


 


نقاشی نهایی در این مجموعه برتر شش تایی بنام داکتر گاچر(Gaucher)  اثر نقاش مورد پسند ما آقای وینسنت وان گو(Vincent van Gogh)  است. این نقاشی زیبا به قیمت 148.6 ملیون دالر در سال 1990 به رویی سیاتو(Ryoei Saito)  فروخته شد.


 


 


با خواندن این همه عددهای بزرگ میتوانم خوشی داشتن یکی از این اثرهای بزرگ جهانی را تصور کنم. چیزی که بیشتر از همه  از این نقاشی های مشهور دوست دارم, داستانیست که در آنها نهفته است, چی از جانب خود نقاشی باشد و یا از جانب هنرمند اش.


ما باید کوشش کنیم که مانند هنرمندان مشهور وان گو, پیکاسو, متیسی و دیگران باشیم. زندگی بدون هنر خسته کن و دلتنگ کننده است




About the author

160