مصاحبه با بانو خاطره یوسفی ستاره جدید رسانه ها - بخش نخست

Posted on at


بخش نخست مصاحبه بانو خاطره با ادوارد زالم”Edward Zallem” کاپیتان نیروی دریایی ایالات متحده امریکا و نویسنده کتاب ضربالمثل ها: 151 ضرب المثل فارسی دری و مجموعه ضربالمثل ها را میخوانید.


فلم انکس: از صحبت با شما بسیار خوشوقتیم. با کارهای خود بحیث یک الگو و اندیشمند به همه ما الهام بخشیدید. تشکر از اینکه به من در رسانه خود وقت دادید.آقای زالم. میخواهید معنای نام خود را در فارسی بفهمید؟



فلم انکس: بله, از قبلا معنی نام خود را در فارسی بیرحم و یا ظالم میدانم. اما تشویش نکن این فقط یک تصادف است و هرگز اعتبار شما را خدشه دار نخواهم کرد


بانو خاطره: بسیار جالب است, شما هم راجعب من تشویش نکنید, خنده نمک زندگی است. 


فلم انکس: تشکر خاطره جان. شما یک ستاره رسانه ای, خبرنگار, دانشور و فعال اجتماعی هستید. شما میزبان برنامه کی میخواهد ملیونر شود تلویزیون آریانا و نگاه سبز تلویزیون یک هستید. شما همچنین در تلویزیون های المان کار کرده اید.لطفا راجعب کارهای رسانه ای خود به ما بگویید.



خاطره یوسفی: کار رسانه ای خود را در تلویزیون آلمان زمانیکه خبرنگاری تلویزیونی و مطالعات شرق شناسی را میخواندم شروع  کردم. بشکل طبیعی آدم کنج کاوی و علاقه مند به موضوع های متفاوت هستم, به همین خاطر خبرنگاری  کار بسیار طبیعی بنظرم رسید. بعد از مدتی کار در تلویزیون آلمان خواستم به به کشور برگردم و از دانش و تجربه خود برای انکشاف کشور استفاده کنم. به افغانستان برای کارگردانی یک فلم مستند برگشتم واینجا ماندنی شدم. شبکه های زیاد تلویزیونی از من خواستند که به آنها بپیوندم و در برنامه سازی شان کمک کنم.



موافقت کردم و بار نخست کار را با تلویزیون آرزو شروع کردم. کارمندانشان را آموزش دادم, در برنامه سازی با آنها کمک کردم و بحیث یک تولید کننده و مجری خبری بخش خبری شانرا انکشاف دادم. بعد آز آن برنامه نگاه سبز را در تلویزون یک “One TV” طرحریزی, راه اندازی و اجرا کردم.



About the author

160