محدودیت های ارتباط, با داستان نهنگ تس مارتین- سه شنبه های غیر معمول- فلم اجتماعی

Posted on at


چند ماه پیش هنرمند و دوست خوبم بایزا سیاگلو”Beyza Boyacioglu”  در مورد محدودیت های زبان و امکان ناپذیری یک ارتباط کامل, یک پایگاه دوشبکه ای ویدیوای را تاسیس کرد.


من  در این ویدیوعهده دار نقش بودم و برای ساختش چندین ساعت نشستن و خوردن سه نوع میوه جز برنامه بود. برنامه فلمبرداری تا شب ادامه یافت, گرچه خسته کن بود اما به خاطر موضوع مورد پژوهش, بسیار علاقهمند بودم. فکر نمیکنم که کسی در جهان وجود داشته باشد که خسته گی ناشی از نافهمی را درک نکرده باشد.


 


من خود را یک شخص سخنوری فرض میکردم اما رنج میبردم از اینکه در سطح که قرار داشتم نمیتوانستم ابراز اندیشه و احساسات کنم.



 


اما چون در یک گفتگو بیشتر از یک نفر وجود دارد برای ابراز احساسات و اندیشه تنها گفتگو کافی نیست. با فرض اینکه یک ارتباط کامل وجود دارد, موفقیت این ارتباط مربوط به شنونده نیز میباشد.


این هفته من یک فلمساز جدید را به صفحه ایرن پکس “ Eran’s Pics” اضاف کردم. تس مارتین” Tess Martin” یک هنرمند و کارتون ساز اهل سیاتل میباشد که در نخستین نگاه عاشق کارهای او شدم.


گاهی من دنبال فلمسازهای هستم و گاهی هم آنها دنبال من. تس مارتینبه من تماس گرفت که در صفحه ایرن پکس قبول شود و البته که پاسخ من مثبت بود.



 مانند بیزا و ماموریت او در مورد محدودیت های زبان, تیس نیز علاقهمند حوزه ارتباطات است. گرچه درعین حالیکه بایزا کنش و واکنش دو شخص را مورد مطالعه قرار میدهد, تس در مورد ارتباط یک ماهیگیر با یک نهگ پژوهش میکند.


داستان نهنگ تس مارتن بازگوی یک رویدادی است که یک ماهیگیر در یک سفر دریایی میخواهد یک نهنگ به دام افتاده در آبهای سانفرانسسکو را نجات دهد.



با استفاده از تصویرسازی زیبای نقاشانه مارتین میپرسد که آیا پاسخ آگانه نهنگ به ماهیگیر در قبال نجاتش سپاسگذاری خواهد بود؟ درکش دشوار است.


یکی از گویندگان داستان در پایان کلامش نتیجه گیری میکند که درک ارتباط بین انواع موجودات هنوز برای مان خیلی زود است. این داستان در پارک کال اندر سون سیاتل “Seattle's Cal Anderson Park”به یاری مردم روی یک دیوار شانزده فوته بازگو شده است.



About the author

arsalanrostami

arsalan rostami is from Afghanistan, who is living in Herat city. he is student and interested in social media

Subscribe 0
160