توسعه و محیط زیست

Posted on at


                                             توسعه و محیط زیست

محیط های که در آن زنده گی ادامه دارد محیط زیست نامیده می شود به طور مثال حوض آب یک شهر، اقیانوس، و دشت همه گی انواعی از محیط زیست به حساب می آیند در محیط زیست مواد غیر زنده مانند خاک، آب، گازها و غیره یکجا با جانداران و جود داردند.

موجودات زنده بین هم و با محیط غیر زنده خود ارتباطی متقابل برقرار می سازند این ارتباط برای بقای محیط زیست بسیار لازم اند در تعریف محیط زیست آمده است محیط زیست عبارت از فضای که با تمامی شرایط فزیکی و بیولوژیکی، اجتماعی و سیاسی و غیره که همه موجودات حیه در آن شامل میشود و مجموعۀ روابط آن ها را دربر می گیرد، می باشد در تعریف دیگر آن آمده است محیط زیست مجموعۀ اوضاع و احوال خارجی که در رشد، توسعه و بقای موجودات زنده تاثر دارند می باشد.

توسعه یافتن و نیافتن محیط به طور مشترک بین دولت و مردم می باشد و ظیفه مردم در مقابل محیط اینست که از انداختن ذباله ها،سوختاندن ذباله ها، قطعه کردن درختان، کشتن حیوانات و همکاری نکردن با شاروالی جلوگیر نمایند اما وظیفه دولت اینست که مانع ساخت و ساز فابریکه ها،امام ها وغیره آلوده کننده های شهری و محیطی شوند.

 وارد شدن مواد نفتی بی کیفیت نیز یکی از اعوامل عقب مانده گی در محیط زیست می باشد که باید از وارد نمودن آن جلوگیری گردد در صورتی که از این نوع کار های که بقای محیط را ازبین میبرد جلوگیری گردد محیط می تواند توسعه کند.



About the author

160