گذر زمان

Posted on at


در هر دقیقه, هر ثانیه, هر ساعت از زنده گی انسان موفقیت های کثیری نهفته است, گذر زمان بزرگترین گنج, سرمایه و فرصت برای آدمی است. یک انسان موفق برای رسیدن به اهداف خویش نیز به زمان دارد, انجام تمام کارها نیاز به زمان دارد, اگر زمان برای ما فرصت دهد میتوانیم به قله های بلند ارزوهایمان برسیم در صورتی که از هر دقیقه و ثانیه ان به صورت صحیح استفده نماییم.


در صورت سو استفاده از گذر زمان از قطار زمان عقب میمانیم, انسان باید از هنگام جوانی از گذر زمان به نحو احسن استفاده نماید و هر لحظه ای که میگذرد را بزرگترین سرمایه خویش بداند و حتی یک ثانیه ی آن را در کارهای بیهوده به پایان نرساند چون زمان در حال گذر است و هیچ گاه نمیتوانیم به گذشته برگردیم و اشتباهاتمان را جبران سازیم.



تمام کسانی که در کارهای خویش شکست میخورند میگویند ای کاش به گذشته بر میگشتیم و اشتباهمان را اصلاح میکردیم, پس چرا بیشتر دقت نماییم تا بعدا افسوس نخوریم. زمان را میتوان به صورت زیبا و دل نشین تشبیه کرد  در صورتی که در جوانی به صورت صحیح و درست از آن مراقبتت نگردد در هنگام پیری این چهره ی زیبا مبدل شده به یک چهره ی خسته کن و زشت.


گذر زمان همانند خورشید پنهانی است که با استفاده ی مناسب از آن تمام وجود را نور گرفته و در صورت عدم استفاده از آن تمام وجود را ظلمت و تاریکی میگیرد. برای استفاده ی بهینه از زمان راههای متعددی وجود دارد یکی از مفید ترین راه این است که انسان برای خویش تقسیم اوقات اماده ساخته تا مطابق آن به کارهاای خویش برسد در این حالت دیگر زمان را هم بیهوده از دست نداده بلکه به تمام کارهای خویش رسیده گی میکند.



همانطور که افراد موفق دارای یک تقسیم اوقات میباشند و دلیل موفقیت شان استفاده ی درست از زمان میباشد. انسان در طول عمر خویش باید به بیشتر آرزوهای خویش برسد و هیچ کاری را ناممکن ناندیشد. بلکه گره ی هر مشکلی در دست ادمی باز میشود فقط اندکی صبر داشته باشد و با تفکر میتوان بر مشکلات تسلط داشت.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه محجوبه هروی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool/blog_post 


ریحانه



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160