بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان کی هستند و چی کردند؟

Posted on at


بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان کی هستند و چی کردند؟
فقط ھشت سال قبل!
گروھی از جوانان مھاجر افغان خسته از زندگی در کمپ ھای پاکستان برای ھدفی بزرگ به کشور شان برگشتند.
رویای شان کمایی نمودن افتخار و عزت برای کشور و مردم شان.
این جوانان با چپلک ھا به پا و جیب ھای خالی بدون داشتن ھیچ گونه امکاناتی شروع به بازی کریکت (دومین سپورت مشھور در دنیا) در میدان ھای خاکی کردند.
در اوایل مورد تمسخر قرا میگرفتند، اما آھسته آھسته تعداد طرفداران شان زیادتر شد ھیچ تیمی، حتی تیم ھای محلی پاکستان حاظر نبودند با جوانان چپلک پوش ما مسابقہ کنند و از موقف شان بکاھند.
اولین بار در سال ۲۰۰۸ یعنی ھفت سال قبل تیم نوپای ما توانست به کمک کشور انگلستان برای مسابقه با یک تیم محلی درجه پنجم انگلستان بہ آنکشور سفر داشته باشد.
قھرمانان ما از ناداری تنھا میتوانستند برایشان چپس و آنھم در یک وقت تھیه کنند اما با آن ھم تیم ما که شاید اولین بار بود در یک میدان بدون خاک بازی میکردند توانستند تیم جزیرہ جرسی انگلستان را شکست دھند و این خبر مانند بمب در مطبوعات انگلستان ترکید
ھیچ کدام از قھرمانان ما نخواستند در انگلستان پناھندہ شوند و از تحقق رویای شان بگذرند.
در ھفت سال گذشته تیم ملی کریکت ما توانست که با برندہ شدن تمام تورنمنت ھای درجه پنجم، چارم، سوم و دوم شورای جھانی کریکت و رای یافتن به دو جام جھانی کریکت ۲۰ اورہ و حالا با ایستادن در ردہ یازدھم در میان ۱۲۰ کشور و راہ یافتن به جام جھانی کریکت در آسترالیا، راھی را کہ دیگران در ۳۰۰ سال پیمودہ بودند، در ھفت سال بپیماید.
شجاعت، قھرمانی، ارادہ محکم و رویای افتخار آوردن برای کشور را باید از این جوانان آموخت.
قھرمانان تیم کریکت ما با تیم ھایی در جام جھانی کریکت مبارزہ میکنند کہ عاید یکساله یک بازیکن آنھا برابر با بودجه ۳۰ ساله تمام کریکت بورد ماست.
امروز زمانیکه این جوانان را در میان بھترین تیم ھای دنیا مینگرم و سرود ملی کشور ما نواخته میشود اشک ھایم بی اختیار سرازیر میشوند.
تا باد چنین بادا
سر بلند باد افغانستان!



160