مادر

Posted on at


بهشت زیر بای مادران است .


مادر نعمت الهی است. مادرمیوه کمیاب است. که اگر یکبارازدستش دادی هچگاه آنرا دیگر بدست آورده نمیتوانی . جای مادر راهیچ کس گرفته نمیتواند .


 


چنانچه خداوند تبارک وتعالی فرموده در مقابل مادرتان اوف هم نکشید. چونکه مقام مادردر نزد خداوندخیلی مقام بالا و زیباست وآنکسی که درمقابل مادر خود بی اعتنا وبی مسعولیت است وآنرا احترام ننماید هرگز در نزد خدا و رسولش بخشیده نمیشود .


اگرمادر از اولادش راضی باشد خداوند نیز راضی است و اگر مادر از اولادش خفه باشد واولادش قلب او را شکسته باشد اگر بسر باشد درنزد خانمش و اگر دختر باشد درنزد شوهرش آنرا ارزش ندهد ورفتار درست در مقبال آن نداشته باشد مورد قهر وغضب خداوند قرا میگیرد .


چونکه مادر در حق اولاد شوهر وخانواده وخیشاوندانش زحمات بی شماری می   کشد . رنج ومشقات زیادی متحمل میشود بس مقام مادر بسیار بالاست .


مادر اولادش رااززمانیکه متولد میشود تااینکه به سن بلوغیت میرسد حفاظت و نگهداری میکند . مادر حدود 9 ماه طفلش را دربطنش برورش میدهد ودرحدود دونیم سال آنرا شیرمیدهد . به او راه رفتن صحبت کردن وتربیه یاد میدهد .



هرشبی که اولادش گریه میکند بالای سرش تا به صبح بالای سرش نشسته است وهمرای اولادش یکجا گریه میکند چونکه گریه اولادش رادیده نمیتواند .


مادرانی وجود دارن که هم بدر وهم مادر هستن هم آنان را تربیه ونگهداری میکنند وهم خوراک و بوشاک شان را تهیه میکنند .


مادرانی وجود دارن که با باک کردن خانه های دیگران لباس شویی کردن در خانه های مردم جاروب کردن وغیره را انجام میدهند تا اولادشان را بزرگ مینمایند .


مادر دست اولادش را گرفته و آن را از راه بد دور کرده و به راه درست روان میکند . وقتی اولادش به سن 7 سالگی رسید آنرا شامل مکتب مینماید تا که اولادش با سواد ویک انسان مومن چی قسم بزرگ شدن وباتربیه به جامعه وکشورش تقدیم نماید .



وآرزو دارد وقتی اولادش بزرگ شد از مادرش حفاظت کند مادرش را دوست داشته باشد و آنرا تحقیر ننماید .


در جامعه مادر ملت ما اشخاصی چی وجود دارن که از از مادر وبدرشان حتی از فقر وتنگدستی خانواداش شرم میکنند . آنها شرم میکنند که بدر ومادرشان را به دوستانشان معرفی کنند از خانه ومکانیکه زندگی میکنند خجالت میکشند . وهمهء داد شان به طرف بدر ومادرشان است فکر میکنند که این فقر و ناداری همه تقصیر آنهاست .


اما این را نمیدانند که همه کار خداست. خداوندج به یکی رزق زیاد وبه یکی کمتر میدهد . واینرا هم نمیدانند که از وقتی متولد شدن تا به حال به چی زحماتی بزرگ شدن . خودشان به گرسنگی تیر کردن تا اولادشان سیر بماند .


آنها نگذاشتن که اولادشان کمبود چیزی را احساس نماید ام حالا که بزرگ شده از آنها میشرمد .


خلاصه اینکه ارزش مادر بی انتهاست حد واندازه ندارد قدر مادرتان رابدانید . وتا زمانیکه از دستش ندهید قدرش را نمیدانید آن مادر است که درمقابل شما همیشه به مثل محافظ ایستاده است و در هر حالت در کنار شماست .



شما را از هر بلا دور مینماید . در وقت مریضی بیچارگی خلاصه در همه وقت نزدک شماست . بس مادر یک وسیله است که شما را در بهشت داخل میکند . بس قدر شان را بدانید .


 


تهیه کننده بروانه اشراق


ومن الله توفیق


 



About the author

160