موسيقي و اثر آن در روان انسان

Posted on at


 


موسيقي در لغت به معنايي ساز و آواز است.


ودر اصطلاح عبارت است از نوايي آرام  و يا شادي است كه ازيك يا چند آله بيرون مي شود. موسيقي با تمام ساز و آواز هاي آرام و شادي كه دارد وانسان را آرام مي سازد، مشكلات فراواني هم دارد، آيا تا به حال به اين فكر كرديد؟


 


عده از مردم فقط دوست دارند موسيقي آرام را گوش كنند چون اين اشخاص ذهن آرام ندارند ودچار مشكلات رواني مي باشند.گوش دادن به موسيقي آرام  آن هم براي هميشه براي روان انسان مشكل خلق مي كند و آن شخص نه تنها دچار مريضي رواني  مي شود ، بلكه آن شخص دچار سردردي، خستگي، تنفر از تمام اشخاصي كه او را تحقير مي كنند پيدا مي كند.


موسيقي آرام براي ذهن خوب است اما بشرط آنكه براي تمام وقت نباشد . بهتر است هر وقتي كه موسيقي آرام را گوش مي دهيم بعد از آن حتماً موسيقي نسبتاً شاد را گوش كنيم تا اينگونه دچار چنين مريضي هاي نشويم .



ما نبايد بگذاريم تا موسيقي وقت گیر باشد زيرا انسان نياز به وقتي هم دارد تا كارهاي روزانه خود را انجام دهد كه از آن جمله مي توان نماز و كار هاي ديگر خانه را نام برد.


آلات موسیقی هر کدام به نوبه خود احساس خاصی را به انسان میدهد مانند : آوای گیتار ، رباب ،ستار ،ویلون و غیره .....که احساس آرام را به فرد میدهند.



موسیقی را نظر به ضرورت وقت بکار میگیرند در مراسم عروسی ، مهمانی و پارتی ها از موسیقی های شاد که برای پایکوبی و رقص استفاده میکنند و در مواقع اندوه و محافل که بحث های مودبانه و سنگین است از موسیقی های آرام کار میگیرند.



در کل موسیقی آرام بخش و تسکین دهنده روح و روان آدمی میباشد و به انسان آرامش  میدهد .


 


پريسا احمدي 


لیسه گوهرشاد بیگم                                                                                 



About the author

Ghouharshad

Ghouharshad High School is established in 1340 at the time of Zahir Shah in the middle of Herat city. The school is including 54 classes, 254 teachers, and about ten thousands of students who are studying in different shifts. Afghan Citadel Software Company equipped the school with an IT Class…

Subscribe 0
160