تاثیرات موسیقی

Posted on at


برای شناخت تاثیرات موسیقی بالای روح وصحت بیماران بدون شک باید اصوات دلنشین آنرا شنید بدون شنیدن اصوات دلنواز موسیقی، شناخت تاثیرات آن غیر ممکن است. به هر حال تمام اصواتی را که میشنویم طنین در ما به وجود میاورد بعضی از این اصوات را که میشنویم طنین در ما بوجود میاورد بعضی از این اصوات عملکرد های همگون بدن ما را ناموزون میکنند و برخی دیگر ما را به نیروی حیاتی که در عمیق ترین و یا درونی ترین هسته هر چیز است نزدیک میکنند و انرژی های ما را شاخ و برگ داده، ما را با هستی هماهنگ میسازند و روح و روان ما را به دنیای بی نهایت و یا عالم خلقت میکشاند.



در مصر قدیم زمانی که حضرت داوود «ع» زندگی میکرد سلطان شاؤل بزرگ آن دیار مریض شد خادمین او مامورینی را به دنبال حضرت داوود «ع» که در نواختن چنگ ماهر بود و میتوانست او را آرام کند فرستادند و داوود «ع» با نواختن چنگ سلطان مصر را درمان کرد. در دنیای امروز و با دستیابی به تکنالوژی های مدرن طبابت و آرمایشات و تحقیقات علمی ، باز هم ثابت شده است که آواز موسیقی اثرات گوناگونی بر فیزیولوژی بدن انسان میگذارند در حال حاضر در شفاخانه ولادی مرکز طبی دانشگاه کانزاس امریکا به طور منظم از موسیقی استفاده میشود چون این روش سطح تطبیق ادویه جات بیهوش کننده تنقیص میابد. تمام اصواتی که در طبیعت وجود دارند، ارتعاشات موزون ایجاد میکنند. و از این طریق انسانها را به نزدیکترین الگوهای خلقت هماهنگ میسازند و صدا های همچون ریزش باران، وزش باد، صدای رودخانه ها و نغمه های پرنده گان آرامش خاطر و روح و روان آدمیت را جلا میبخشد همچنین موسیقی های اصیل و علمی که بر اساس ریتم و تاثیرات لی طبیعت تنظیم شده اند، تاثیرات متعادل و آرام بخش و احیاء کننده ای بر سلامتی بدن انسانها میگذارند.



در یک روش دیگر که ریشه در طب کهن هندوستان دارد از روش های صوتی ابتدایی طبیعت استفاده میشود و مدعی اند که باز هم تاثیرات مثبتی در روحیه بیماران ایجاد میگردد در عین حال به اعتقاد چینی های قدیم یک گروه از اصواتی هستند که برای هدایت سیستم های حیاتی از قبیل: مغز، قلب، شش و... استفاده میشوند و اعتقاد بر این است که این نوع اصوات هر کدام بر روی عضوی از بدن تاثیر گذار است.


نباید فراموش کرد که قوی ترین و محبوب ترین روش که برای بهره گیری از تثیرات مثبت و شفا بخش اصوات خاص وجود دارد استفاده درست از اسماء الهی باعث ارتعاشات صوتی و انرژی معین هستند که قصد و عمل موثر شان تغذیه روح ماست.



About the author

160