زراعت در افغانستان

Posted on at


تقریبا 80 فیصد مردم کشور ما افغانستان مصروف زراعتند که بیشترین درآمد مردم ما از این طریق صورت میگیرد که اقتصاد افغانستان را تایین میکند و مردم افغانستان توسط همین زراعت احتاجات خود را مرفوع میسازند.

در افغانستان بیشتر مردم ساکنین دهات مصروف زراعت اند که آنها محصولات خود را به شهر میاورند و در بدل آن پول گرفته و دیگر احتیاجات زندگی خود را رفع میکنند.

در حال حاضر تقریبا 30 فیصد زراعت افغانستان با تکانالوژی جدید صورت میگیرد که بیشتر دهاقینی که در شهر زندگی میکنند از ماشین ها و تکانالوژی استفاده میکنند که در روند اقتصاد افغانستان تاثیر گزار است.

مهم ترین اقلام زراعتی افانستان که مردم ما بیشتر به زرع آن مشغول اند و احتیاجات خود را رفع مینمایند غله جات چون گندم, برنج , جو و جواری است .

اقلام زراعتی افانستان مهم ترین اقلام صادراتی است که به خارج از کشور صادر میشود شامل میوه های خشک و تازه است.و همچنان نباتات طبی افغانستان در خرج از کشور صادر میشود که ار اهمیت زیادی بر خوردارداست .

زراعت عمده ترین روش برای بلند بردن سطح اقتصاد کشور است که باید دولت در این راستا کوشا باشد.



About the author

BasiraAyoubi

She is Basira Ayoubi a twelfth class student in Bagh Nazargha High School, Herat City, Afghanistan. English is her favorite language, and she is a fan of Football and Twitter Website.

Subscribe 0
160