سومین عقرب در بدن من ... نمادگرایی زندگی صفر درجه ـ کاوه ایریک

Posted on at


عقرب  

مگه میشه در یک هفته سه بار عقرب نیش بزنه ؟

شاید بگین نه ولی برای من چنین اتفاقی افتاد در این هفته ای که گذشت . یک باز در خواب دوتا عقرب من رو نیش زدند که اون روز کامل بیهوش بودم و بار سوم که بیدار بودم و مشغول تمیز کردن حیاط خانه. 

اشغالها رو داشتم جمع میکردم که میان انها یک عقرب به طور اتفاقی دستم رو نیش زد . درد و سوزش شدیدی رو احساس کردم . اول خواستم برم دکتر گفتم که دفعه قبل که دو تا عقرب نیش زده بود من رو نرفتم دکتر البته متوجه نشدم بعد از هشت ساعت بیهوشی متوجه شدم که عقرب نیش زده و این بار فکر کنم بدنم ضد زهر شده و نرفتم کمی درد و سوزش دارم تا الان ولی سرحالم . رفتم سراغ کتاب نمادها که در ان عقرب به چه نمادی است و در ایین های مختلف چه نگاهی به ان داشته اند . 

در اختر شناسی  عقرب هشتمین علامت منطقه البروج و ماه میانی پاییز است . وقتی باد برگهای زرد را پراکنده می کند و حیوانات و درختان خود را برای یک زندگی جدید اماده می کنند . برج عقرب در ان واحد نماد مقاوت . جوشش و خروش است و همچنین نماد پویایی . سختی و نبرد در این منطقه اسمانی تحت استیلای مریخ است . 

این حیوان سیاه از نور می گریزد . مخفی زندگی میکند . و دارای نیشهای زهری است . این همه مجموعه یی از کمیتهای ظلمانی به وجود می اورد که یاد اور رنجها و غصه های زندگی است که منتهی به زندگی راز امیزی میشود . 

روحیه ی  او روحیه طوفاننی است و سرزمینش سرزمین  امرزش میگردد . 

البته به دنبال نمادهای عقرب در افغانستان گشتم و چیزی در کتابها پیدا نکردم ولی در این کتاب و نشانه شناسی عقرب در طی قرنها برایم جالب بود . باشد که چه اتفاقی در این بین خواهد افتاد یا شاید روحیه عقرب روحیه من باشد . 

 

زندگی صفر درجه 

کاوه ایریک 



About the author

mohammadhasani

Kaveh Ayreek
Filmmaker and theater director living in Kabul

Subscribe 0
160