نقش جوانان در انکشاف و ترقی کشور

Posted on at


جوانان که از نیروی فوق العاده قوی برخوردار هستند باید مستوولیت پذیر باشند. جوانان چون یک زمین غنی و پاک هستند که امکان هرگونه بذری در آن وجود دارد.


امروز ترقی و پیشرفت افغانستان عزیز بدست جوانان آگاه و با تلاش رقم خورده است. که با جدیت و درایت زمینه سربلندی و ترقی پیشرفت این کشور جنگ زده را فراهم میسازد. حالا با توفیق الاهی در صنوف درسی و یا محافل عملی, فرهنگی, اجتماعی ... حضور فعال داشته اند. نسل جوان به عنوان نیروی فعال و متحرک و پرتلاش و با احساس میتوانند نقش خوب و شایسته ای در توسعه و پیشرفت یک جامعه داشته باشند. حالا در افغانستان با پایان یافتن سه دهه جنگ و نا امنی زمینه تحصیل برای جوانان روز به روز رشد و انکشاف کرده و جوانان با تاسیس مراکز فرهنگی, علمی و یا اقدام به ایجاد انجمن ها در عرصه های اقتصادی و سیاسی کشور می پردازند. جوانان باید در تنظیم و انسجام وحدت ملی کوشا باشند و با تفاهم و احترام به نظریات یکدیگر با تبادله افکار و اندیشه های شان به منظور هماهنگی شان افغانستان را آباد بسازند.


جامعه ما حالا به لطف خداوند بزرگ ملیون ها جوان دختر و پسر را دارد که این مایه افتخار برای مردم ما است. باید به وجود این همه دختر و پسر ببالیم و افتخار کنیم. چون آینده با حرف درست نمیشود, بلکه با کار و کوشش ساخته میشود.


جوانان باید کار کنن, آنهم کار هوشمندانه با عمل صالح و عشق و علاقه به میهن و تامین وحدت ملی . چون این جوانان اند که در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهم و سازنده ای داردند.


در آخر از خداوند پاک خواهان این هستنیم که به جوانان ما نیرو و قوت دائمی بخشد تاجوانان عزیز صلح و امنیت دائمی, سرتاسر را درکشور تامین نمایند و برضد جهل , فقر و سایر مفاسد اجتماعی و اخلاقی دست به مبارزه مستمر و بی امان زنند.


به امید یک افغانستان آباد و سربلند



About the author

laighaauobi

Laigha auobi was born in Herat, Afghanistan. she is in 12th class. interest to painting and sport.

Subscribe 0
160