همجنس گرایی روحی

Posted on at


خیلی وقت پیش بود که نوشته بودم بیشتر دختران در افغانستان گرایش به لز دارند و مردهایش هم به گی یا همجنس گرایی 

اما  منظورم همجنس بازی نبود .این یک نوع هنجنس گرایی سلیقه ای است در افغانستان . در کشوری که گشتن و راه رفتن با جنس مخالف خود نوعی تابو شکنی است و در بعضی مواقع هم مشکلات زیادی را به بار می ارود . 

گرایش به همجنس و گشتن با همجنس اسودگی و امنیت لحظه ای را تامین میکند . این بودن با هنجنس تبدیل به یک نوع عشق و عادت به طرف مقابل میشود و وقتی که زمان  جدایی میرسد ضربه شدیدی به طرفهای درگیر در این نوع ارتباط میشود . 

با دختری صحبت میکردم که سالها با دوست خود یک جا بوده است و وقتی برای دوست او خواستگار می اید و او ازدواج میکند برای او انقدر گران تمام میشود که بعد یک هفته دست به خودکشی میزند . 

بیشتر ها این اتفاق را به گونه دیگر تعبییر کردند . یک دختر دیگر که همین جراین مشابه  را داشت نتوانسته بود در مراسم نامزدی دوستش شرکت کند و برای اینکه از این جریان دور باشد به ولایت دیگر سفرکرده بود و  تا حالا مردی را که دوستش را از او گرفته است به چشم یه رقیب یا دشمن میبیند . 

در مردها این اتفاق کمتر می افتد چون انها خیلی راحت میتوانن این جدایی را قبول کنند و با ان کنار بیاییند . 

بیشترین ضربه را در این گرایش به هنجس گرایی زنان میخورند . دخترانی که جرات تابو شکنی را ندارند و برای راحت گشتن و فضای باز بیشتر در خانواده و فامیل و اجتماع دست به رفت و امدهای هنجنس گرایانه میزنن و اینطور میتوانن راحت تر فضا را برای خودشان قابل تحمل کنند . 

خانواده ها خوشحال از اینکه دخترشان با دختر میگردد و خطری در کمینش نیست این نوع رابظه ها را بیشتر قبول میکنند و این نوع رابطه ها در خانواده ها راحت تر قبول میشوند . 

اما گرایش به همجنس خود نوعی بیماری است که در جامعه در حال گسترش شدید است و هر روز فضا برای تابو شکنی و در کنار هم بودن جنس مخالف باعث میشود که این نوع بیماری روحی بیشتر شود و در تمام اخر این رابطه ها میتوان به مادران و پدران بیمار رسید که که جامعه بیمار را تشکیل میدهد . 

 

شاید تمام اینها گفته های خنده داری باشند اما در چهار سالی که من در افغانستان زندگی میکنم این نوع رابطه ها را در تمام ولایت ها دیده ام و این رابطه ها از فضای واقعی به فضای مجازی هم کشیده شده است و در بیشتر کامنت های که میخوانیم دختران برای هم عشقوه میریزند و پسران هم برای جنس خودشان . 

جامعه درحال تبدیل شدن به یک جامعه بیمار دسته جمعی میشود مثل کوری  و داستان ساراماگو 



About the author

mohammadhasani

Kaveh Ayreek
Filmmaker and theater director living in Kabul

Subscribe 0
160