گرفتن تعویذ و دعا برای حل مشکلات زندگی و کاری یا تلاش و هوشمندی توام با یادگیری برای حل این مشکلات و رسیدن به اهداف ؟

Posted on at


 . با سلام خدمت تمامی دوستانی که وبلاگهای من را دنبال می کنند


 زمانی که فردی آگاهی و توانایی او پایین باشد و نادانی و ناتوانی او بالا  به چیزهایی پناه می برند که وجود علم را زیر سوال می برد و با دنیای واقعی ( علم ) فاصله ی بسیاری دارد و حتی با آن در تضاد است .


يک تعويذ نويس، در حلقه ای از مشتريانش (عکس از پژواک) 


می خوام با یک سوال گفته های خودم را آغاز کنم .


آیا تا به حال درطول زندگی تان برای تان اتفاق افتاده است که چیزی یا هدفی را خواسته اید ( این هدف تان ممکن است یک برقراری یک رابطه با کسی است که قلبتان را به لرزش در آورده و نرم و آهنگ زندگی تان را به هم زده است ) اما توان شما برای رسیدن به هدف پایین بوده و با آن فاصله داشته اید و تلاش کرده باشید اما آن هدف تان نرسیده باشید آن زمان شما چگونه با این ناکامی که تولید مشکل برای تان کرده  برخورد کرده اید ؟


متاسفانه یک تعداد آدم های به جای اینکه به خودشان بازگردند و از هوش و فکر خود به صورت آگاهانه استفاده کنند و به این موضوع فکر کنند که چرا این مشکل پیش آمده ؟( حالا که پیش آمده چگونه می توان  این مشکل را حل کرد ؟ برای حل این مشکل چه کارهایی باید انجام دهم ؟ چه تغیراتی در خودم و نوع تفکر و... به وجود بیاورم که بتوانم این مشکل را حل کنم ؟ ) به پدیده ای با نام  رمال ها یا دعا نویسان می روند که یک دعایی در غالب یک تعویذ برای شان بنویسند که مشکل فعلی شان را حل کند .


گاهی بر حسب اتفاق ( که بعضی لز اوقات دلایل خاص خود را دارد ) مشکل این گونه افراد حل می شود و بیشتر اوقات مشکل شان حل نمی شود .


آنهایی که مشکل شان حل می شود که این رمال یا دعا نویس را تبلیغ می کنند و کسانی که مشکل شان حل نشد یا به دعا نویس دیگری مراجعه می کنند  ایا اینکه خودشان را به صورت گوناگون فریب می دهند . در هر صورت نگاه خود را اصلاح نمی کنند که این گونه افراد ( رمال ها ودعانویسان ) موجوداتی شیاد و کلاهبردار هستند که از نادانی مردم سوء استفاده می کنند و جیب های مردم را به روش های گوناگون خالی می کنند . جالب اینجاست که این رمال ها و دعا نویسان روشهای کلاهبرداری خود را به روز کرده و پول های کلانی را از این جمعیت نادان می گیرند .


مشکل کجاست ؟


نا آگاهی و ناتوانی مردم در مورد حل مسائل و مشکلات زندگی و آسیب هایی که در دوران کودکی دیده اند . 1. 


2. عدم رشد و بلوغ فکری یا رشد کند  نامتناسب فکری نسب به سن  ( متاسفانه تعدای از مردم که جمعیت این تیپ آدم ها هم کم نیست سن شان رشد می کند اما عقلشان رشد نمی کند یا عقلشان در برخی از زمینه ها رشد و در بعضی از زمینه ها رشد نمی کند و تقاضای محرومیت هایی را می کند که در دوران کودکی و نوجوانی با آن مواجه بودند اما به دست نیاوردند  و در مقطعی از زندگی رشد فکری  آنها متوقف می شود )


3.عدم یادگیری و توانمند سازی خود به مرور زمان ( از دوران کودکی تا بزرگسالی ) حین رشد فیزیکی و فکری  در موضوع های کلیدی زندگی .


4. نداشتن مهارت های زندگی از جمله مهارت حل مساله و تصمیم گیری و مهارت مقابله با شکست 


 



About the author

160