تکنالوژی معاصر

Posted on at


سال های اخیر قرن 20 و شروع قرن 21 تحولات جدیدی در دنیای متمدن الکتریکی و صوتی بوجود آمده و انقلاب عظمی را در جهان امروز به راه انداخت که دورنمای یک تحول و دسترسی وسیعی را بدست انسان های جهان سپرد. دسترسی انسان ها را به وسایل الکتریکی را آسان ساخت که تصویر عمده آن همانا کمپیوتر، مبایل، تبلت، آیپاد، آیفون و... که جهان را از تمام جهات چه ارتباطات فرهنگی و یا تحولات اقتصادی باشد با هم نزدیک نموده است.

امروز ما با لحظات خیلی کم آگهی از تعقیر و تحولات دنیا از طریق خط های انترنتی مبایل، تویتر، فیس بوک، لینکن، تمبلر، و... شبکه های اجتماعی ارتباط قایم مینماءیم که این خود پیشرفت های عظمی را دربر داشته است. فرهنگ ها را با هم نزدیکتر ساخته و ارتباطات انسانی و بشری را توسعه بخشیده است. بخصوص در نقاط دور افتاده جهان و یا به عبارت دیگر جهان سوم را نیروی حرکی بخشیده و سبب ایجاد تعقیرات و تحولات حقوقی، عدلی و اجتماعی شان گردید ما شاهد انقلابات در جهان بخصوص کشور های جهان سوم هستیم و میباشیم که این خود دنیای الکتریکی و صوتی برای جهانیان را به ارمغان آورده است و ذهنیت انسان ها را روشن نموده است. این تحولات و جنبش سبب انکشاف، روشن فکری و آزادی خواهی گردیده است.

در این اواخر که تکنالوژی در حال پیشرفت است وسایل ارتباطی جدیدی به بازار آمده که میتوان وسایل الکتریکی هوشمند و شبکه های اجتماعی را نام برد که در بین جوانان و اکثر اقشار جامعه مورد استفاده قرار میگیرد، ولی بدبختانه در بعضی از موارد، مورد سوءاستفاده های نامشروع قرار میگیرد حتی بعضی ازاشخاص استفاده درست آنرا نمیدانند. که در فراهم آوری این خدمات بین شرکت های مخابراتی رقابت وجود دارد.

 در این اواخر که در افغانستان از انترنت شکل های متفاوت استفاده میشود و در بین جوانان یک نوع سرگرمی دلپذیر بوجود آورده و همچنان بودن پایگاه های انترنتی اکثراً توانسته در زندگی جوانان انکشاف های را رونما کند اما متاءسفانه انترنت میتواند جوانان را به راه های مختلف بکشاند که خود ربط دارد به خانواده هایشان که فرهنگ استفاده درست آن را به اولاد شان نمیآموزند که این خود یک معزله بزرگ در جامعه ما است این میتواند جامعه را به رکود مواجه کند و از طرف دیگر که قبلاً ذکر شد جامعه میتواند از طریق آن پیشرفت سریعی داشته باشد به طور مثال همین شرکت fılmannex  که شرایط برای زنان آماده نموده است که میتوانند بدون اینکه از خانه بیرون شوند کسب درآمد کنند که این خود یک نوع پیشرفت از طریق تکنالوژی است.

جهان تکنالوژی هر روز در حال پیشرفت و انکشاف است و ما هم باید با این فن آوری خود را وقف دهیم تا به روز شویم در غیر آن از جامعه و فن آوری عقب میمانیم. 

 



About the author

160