استقبال از تیم ملی فوتبال ،رازگشای مسلح بودن مردم

Posted on at


 


جهان یکبار دیگر شاهد رسیدن افغانستان به جایگاه قهرمانی شد و افغانستان برای نخستین بار شاهد پیروزی چنان خطیری شد که نظیرش را در تاریخ فوتبال کشور تا هنوز شاهد نبوده است.


این پیروزی بزرگ با استقبال بی پیشینه­ی مردمی مواجه شد، با امداد مالی و معنوی به فوتبالیستان روحیه داده شد و از درخشش شان استقبال بعمل آمد.این پیروزی دست­آوردی بسا  بزرگ  و خیلی مهم برای افغانستان است  که پیامد ها و اثرهای مثبت بجا گذاشته است در ضمن جا دارد از موضوعی یاد آوری شود که سوال برانگیز، مهم و دارای پیامد های خطرناکی هست.


مردم نه تنها با سرازیر شدن به خیابانها ،رقص و پایکوبی و براه انداختن مسابقه­های فوتبال بر جاده ها ازین پیروزی استقبال کردند همچنان از فرط هیجان وشادی با شلیک گلوله ها به هوا اظهار شادمانی کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از همشهریان شد.



این استقبال خود رازگشای مسلح بودن مردم شد و نشان داد که هنوز مردم تا دندان مسلح اند و پروسه­ی خلع سلاح به شکل بایدش صورت نگرفته است و توجه جدی تعدادی از همشهریان را به خود جلب کرده ست ، قابل یاد آوری  است که تعدادی از افسر های پُلیس ملی نیز شامل شلیک کننده ها بوده اند.


مسلح بودن مردم و آشکار شدنش چون نقطه­ای قرمز آغازگر هر معضله­ای می­تواند باشد.


 


(هدیه عزیزی)


 


 


 


 



About the author

hadiyaazizi

one of the filmannex bloggers and studying journalism faculty-kabul university

Subscribe 0
160