یک بازی کثیف دیگر از کرزای

Posted on at


ملا برادر پس از سقوط امارت اسلامی طالبان، شورای کویته، مهم ترین تشکل طالبان پس از سقوط این گروه را رهبری می‌کرد.

عبدالغنی برادر در سال ۱۹۶۸ در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان در جنوب افغانستان متولد شد. ا و در مدارس دینی درس خوانده اما به تعلیمات دینی را "به پایان نرسانده است."

او به ملابرادر مشهور است و گفته می شود که با قبیله پوپلزایی از قبایل قندهار (جایی که حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان متولد شده) نسبت دارد.

پیشتر گزارش هایی وجود داشت که ملا عبدالغنی برادر با احمدولی کرزی برادر حامد کرزی که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ رئیس شورای ولایتی قندهار بود در ارتباط بوده است.

در سالهایی که گروه های مجاهدین علیه نیروهای شوروی سابق و دولت تحت حمایتش در کابل می جنگیدند ملا برادر عضو حزب اسلامی به رهبری مولوی یونس خالص بود.

در سال ۱۹۹۴ با سه نفر دیگر از جمله ملا محمد عمر، گروه طالبان را اساس گذاشت و برای پیروزی این گروه در خطوط مقدم نبرد در غرب افغانستان و نیز کابل پایتخت، جنگید.

در زمان حمله آمریکا و متحدانش به گروه طالبان او معاون وزارت دفاع طالبان بود. پس از سقوط گروه طالبان به دست آمریکا، او معاون ملا محمد عمر شد.

ملا برادر از فرماندهان مورد اعتماد رهبر گروه طالبان شناخته می‌شد که در سال ۲۰۱۰، در شهر کراچی در جنوب پاکستان بازداشت و روانه زندان شد.

قبل از این که بازداشت شود، چندین بیانیه عمومی داشته است. در یک مورد دیدگاه خود را از طریق ایمیل با "نیوزویک" شریک کرده است.

در آخرین اظهارات خود گفته بود که ملا محمد عمر از سلامتی کامل برخوردار است و در پاکستان نیست.

او در پاسخ به ایمیل نیوزویک در مورد شرط اصلی برقراری صلح در افغانستان، خروج نیروهای بین المللی از افغانستان را شرط اصلی خوانده بود.

منابع آگاه که نخواسته اند نامشان فاش شود گفته اند که "خواهرش همسر ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان است و همسر او خواهر ملا عمر".

نام او در فهرست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که حق مسافرت و استفاده از خدمات بانکی را ندارد.

افراد نزدیک به طالبان گفته اند که در مدتی که زندانی بوده دچار "ناراحتی عصبی" شده است، میزان قند خون او هم بالاست.

منبع : بی بی سی فارسی 

کرزای در روزهای اخر مرگ قدرتش اخرین تلاش ها را برای بقای خود میکند . اازدی زندانیان طالبان به بهانه  صلح او میخواهد که جببهه طالبان قوی تر شود و جنگ و انتحاری بیشتر شود ان وقت او پروسه انتخابات را به تعویق می اندازد ودر صندلی قدرت باقی میماند و در یک معامله بزرگ با طالبان با واگذاری قدرت به انها بقای خود را تضمین میکند . 

این بهایی هست که باید ملت ستم دیده بکشد .



About the author

mohammadhasani

Kaveh Ayreek
Filmmaker and theater director living in Kabul

Subscribe 0
160