و خدا این دو گوهر را به ما عطا کرد

Posted on at


خدای بزرگ خالق عالمین است و برای ما فرمان داده که او را عبادت کنیم و از اموراتی که برای ما قرار داده اطاعت کنیم که از فرمان های مهم آن مراعات حقوق پدر و مادر است!


پدر و مادر کسانی هستند که در نزد خداوند بسیار عزیز هستند,  کسانی هستند که برای ما زحمات زیادی کشیده اند, ما را بزرگ کرده اند , هرگونه سختی و مشکلات را به جان خریده اند تا ما آسوده و با سهولت زندگی کنیم.



خودشان گرسنه میمانند تا شکم فرزندانشان سیر باشد. برای پیدا کردن ذره ای نان حلال حتی کوه را هم میکنند... تمام جوانی شان را به پای ما میریزند ... و از هیچ کاری برای راحتی فرزندانشان دریغ نمیکنند.


انها نعمت و هدیه های با ارزش و گرانبها از جانب خداوند هستند که ما باید قدر بودنشان را بدانیم تا مبادا روزی دیر شود و پشیمان شویم که ارزششان را نفهمیدیم!


ما چقد غافل وسرگرم کار و مشغله های خویش هستیم و نمیدانیم آنها هر روز پیر تر و افسرده تر میشوند ...


چه شبهایی که ما راحت سر به بالین گذاشته ایم و بی خبر ازین که مادر از گریه و پدر از فکر و تشویش ذره ای خواب به چشمانشان نیامده...



مادر فرشته ای پاک که هیچوقت دعایش رد نمیشود... سنگ صبور ... دلگرمی خانه...


پدر کوه محکم و استوار... سایه سر... روشنی خانه....


دست های این دو فرشته بوسیدنی ست..


پدر تمام خسته گی هایش را بخاطر شادی فرزندش به جان میخرد ... دستهایش آبله زده و ترک خورده , کمر خمیده اش... همه را فدای فرزندانش میکند...


ما هر روز جوان و شاد تر میشویم و آنها هر لحظه خمیده تر.. مو هایشان سفید و دستان شان لرزان میشود!



آنها با تمام وجود فرزندانشان را بزرگ میکنند و در آخر هم هر کس پی سرنوشت و زندگی خود می روند و مادر پدر تنها می مانند...


بیایید قدر این دو گوهر نایاب را بدانیم ... این دو هدیه الهی!


 


زهــــــــرا ابــــــــراهیــمی



About the author

zahra-ibrahimi

she is Zahra Ibrahimi. she is 19 years old. she is graduated from school in 2011.and now she is studding computer science in AIT institute and also she is working in Film Annex as a blogger.

Subscribe 0
160