سرگذشت هواپیما و عامل حرکت آن

Posted on at


هوا پیما(طیاره)


در سال 1903 بردران رایت موفق به ساختن نخستین هواپیما شدند, و به وسیله ی آن با موفقیت پرواز کردند. مدت پرواز در آزمایش های اول و دوم وسوم کمتر از یک دقیقه بود, ولی در چهارمین پرواز آنها تقریبا مدت یک دقیق در هوا ماندند و در حدود 25 متر پیمودند.


بعدها به سال 1914 یک صنعتگر هنرمند و با ذوق هواپیمای کوچک دیگری ساخت , که ساعتی 80 کیلومتر سرعت داشت, و وقتی روی زمین حرکت میکرد, و سرعت لازم را بدست میاورد, به پرواز در می آمد. این هوا پیما شامل یک ملخ در جلو بود, که با شبکه فلزی محافظت می شد, و با آن که نسبتا بزرگ بود, هنگام چرخش مانع دید خلبان نمی شد. بعد ها از پروازهای آزمایشی, ثروتمندان و دولتمردان بیش از 600 تا از این هوا پیما سفارش دادند, که سازنده آن فقط 20 تا از آنها را ساخت و تحویل داد.


امروزه هواپیماهای غول پیکر می توانند ساعت ها در هوا پرواز کنند, و بدون فرود آمدن, هزاران کیلومتر راه بروند, بی آنکه به سوخت گیری احتیاج داشته باشند.


همه می دانیم که وزن هواپیما خیلی بیشتر از وزن هوای هم حجم آن است. بنابراین وقتی موتور آن به کار نیفتد, از زمین بالا نخواهد رفت. در حیقت هواپیما باید نیروی به قدرت کافی بر بال ها وارد کند, تا بر وزن آن غلبه نماید.


با تشکر



About the author

omar-zobair-hamidy

I AM OMAR ZOBAIR FROM HERAT, I'M THE 4TH YEAR STUDENT OF COMPUTER SCIENCE (BCS), AND BESIDE OF BEEING VICE-PRESIDENT OF A CONSTRUCTION COMPANY, I AM A BLOGER AT FILMANNEX

Subscribe 0
160