شخصیت سازی

Posted on at


 


شخصیت افراد در طول زندگی آنها بوجود میاید  ونموی شخصیت نتیجه تجربیست که از معاشرت آداب و یا به وسایل دیگر بدست می آید .



شخصیت شما نماینده روح و نهاد وباطن شماست وبا هر چه در زندگی بر شما می گذرد در تماس است و بر حسب نقص یا کمال خودشما برای روبرو شدن با حوادث روزانه شایسته و قوی یا ضعیف و نامناسب می سازد.


شخصیت سرمایه مادی معنوی است که در وجودهر انسان نهفته است که توسط احساسات و رفتار همواره تحت مداقه قرارمیگرید و نمایان می گردد.و هیچگاهی دو شخصیت مشابه بهم ممکن نمی شود .چنانکه بعضی آرم  اندبعضی تند خوی و برخی نرم مزاج عده با وجود دل پاک و خلق خوب عاداتی دارند که مورد پسند نیست و دوستان را می آزارد.


مثلا یکی انقدر خود ستایی میکند و ازخود حرف می زند که همه از او میگریزند یا شخصی شوخی را از حد ظرفیت دیگران می گذرند که همه از او میرنجد و یا در جامعه به اشخاص متوجه میشویم چنان نازک دل و حساس اند که از کوچکترین ناملایمی آزرده میشود .


خلاصه آنکه انواع شخصیت بسیار زیاد است در آنها عواملی وجود دارد که میتواند آنها را طی زمان دریافت نمایم و از آن که در وجود خود ماست بپرهیزیم و سازش درست و جامع که در همه نهفته به آن عادت نمایم.پس ازآن قواعد کلی را که بر وجود انسان حکمفرماست فرا بیگریم.


از آن هر چی بهتر شخص خودمان را بشناسیم یعنی بدانیم چه عادتی را می خواهیم در خود عوض کنیم و کدام یکی را رشد و نمو دهیم و بدانیم که چی توانی در وجود ماست که در زندگی مایه برجستگی وکامیابی باشد.


یگانه چیزیکه ما بهتر میتوانیم به آن طریق شخصیت خود را تبارز دهیم میحط میباشد و تاثیر ویژه بالای شخصیت و انسان سازی دارد .پس گفته میتوانیم شخصیت عوامل کردار و رفتار افراد است که میتواند در حالت گوناگون تبارز نماید .


در نتیجه گفته میتوانیم که داشتن فکر و اندیشه خوب باعث داشتن عمل خوب میشود و عمل خوب باعث عادت خوب میشود و عادت خوب باعث شخصیت خوب میشود و شخصیت خوب باعث زندگی بهتر در جامعه میگردد.


فراموش نباید کرد که موفقیت و کامیابی در شخصیت انسان تاثیر بسزایی دارد زیرا غالبا موفقیت مورد تصدیق و یا تمجید دیگران همیشه واقع میشود .


موفقیت درجه شخصیت را در هر انسان والاتر میسازد تمام همه این کار و کوشش که تا آخر زندگی آنرا به عهده میگیرم رنج که میکشیم همه برای احراز موفقیت و شخصیت سازی است و موفقیت از اینکه بخودی خود خواستنی و لذت بخش است و طرف توجه و تمجید قرارمی گیرد و به رشد شخصبت سازی کمک میکند و شخصیت انسان را در زندگی کاملتر و برازند تر میسازد .


شخصیت در هر  انسان قابل تغیر بود چون عادتی که به سالیان دراز برای ما طبعی تاسیس شد یک ریشه از سربدر نمی رود ولی میتوانیم به دستورعقل و منطق و با عزم راسخ رفتار کنیم و شتاب زده نباشیم هر خلق و خویی هر چه کهنه باشد خیل زودتر میتوانیم آن را به تغیر مواجه سازیم چون هر شخص داری شخصیت میباشد شخصیت را نمیتوان با زور و پرخاشجوی بدست آورد بلکه توسط اخلاق و علم دانش میتوان بدست بیاید .


اشخاص که اقتدار را بدست میاورند باشخصیت شمرد میشوند اما در حقیقت کسانی دارای شخصیت عالی استند که همیشه در زندگی رفتار و کردار درست مناسب با مردم داشت و میخواهد همیشه طرف توجه قرار بیگرد .


نکته اساسی را باید یاد آور شویم که کار خود را با در نظر گرفتن استعداد که در وجود ما است انتخاب نمایم و استعداد فطری و طبعی در وجود هر انسان وجود دارد استعداد را در وجود خود دریافت نمایم تا بتوانیم زود تر به هدف خود برسیمک.


راحله نادری 



About the author

rahela-naderi

I born in 1970 at kabul province of Afghanistan , I graduated from lese Maryam high school and after that I graduated from literature faculty of kabul university.

Subscribe 0
160