فرشته فروغ از نیویورک، ارکستر جوانان افغان و تصمیم فدراسیون بین المللی المپیک برای برداشتن ورزش کشتی در افغانستان، کشورهای آسیای

Posted on at

This post is also available in:

یک جمعه دیگر از زندگی من در نیویورک سپری شد که تمام خاطرات و لحظات به یاد ماندنی را برایم به ارمغان آورد.در شب سه شنبه من موسسه ملی موسیقی ارکسترا افغانستان را در سالون "کارنیج" دیدم.شنیدن موسیقی اصیل افغانی در یک سالون زیبا  وبا شکوه همراه با جوانان با استعداد افغان برایم بسیار مسرت بار بود.

دختران و پسران افغان اجرای غیر قابل تصوری را ارائه کردند.آنها با موسیقی افغانی پیام صلح و وحدت را آروده بودند.

 

نقطه قابل یاد آوری از این اجرا ترکیب موسیقی اصیل افغانی با موسیقی غربی بود که توسط ساز های افغانی اجرا میشد. آنها آهنگ استاد اول میر به نام "دا زمونگ زیبا وطن" را اجرا نمودند همچنین آهنگ "لیلا جان" یک آهنگ قدیمی افغانی و نیز خیلی از آهنگهای زیبای دیگر را.

این دختران و پسران با استعداد افغان پی بردند که موسیقی کلید رساندن صدای و پیام آنها به همه جهان میباشد و چهره دیگری را از افغانستان به نمایش خواهد گذاشت.

 

همچنان خبر مهمی را درباره تصمیم فدراسیون المپیک درباره المپیک سال 2020 شنیدم. از میان برداشتن ورزش کشتی یک تصمیم غیر قابل قبول است. ورزش کشتی یکی از قدیمی ترین ورزشها در بازیهای المپیک به حساب میاید. و البته تاثیرات زیادی را روی ورزش کشورهای ایران، افغانستان و کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی گذاشته است جاییکه اکثر مدال ها متعلق به این کشورها میباشد.

کشتی تنها یک ورزش نیست بلکه راهی به سمت ثبات اقتصادی کشور میباشد.برای کشورهای رو به توسعه، بودن ورزشی مانند کشتی در افغانستان بسیار مهم است و نیازی به سرمایه گذاری های هنگفت در این ورزش نمیباشد.فقط شما نیاز به تمرین سخت و مربی ورزیده دارید و جایی برای تمرین. اما با سایر ورزشها مقایسه کنید که نیاز به ابزار و وسایل میباشند و نیازمند حمایت های مالی اند.

ورزش کشتی بخشی از فرهنگ ما در افغانستان شده است و بسیاری از مردم به این ورزش علاقه مند هستند و مشغول به تمرین هستند.من امیدوارم که ورزش کشتی در بازیهای المپیک باقی بماند زیرا دارای سابقه تاریخی طولانی میباشد.

امروز، من با "لاورن لاولیس" مدیر اجرایی شورای زنان افغان امریکایی در دانشگاه جورج تاون ملاقات نمودم تا درباره پروژه ما، انکس بانوان، و کارهای ما برای تشویق و ترغیب سایر زنان در افغانستان و کشورهای اسیای مرکزی و جنوبی برای پیوستن به بنیاد ما و اشترک گذاری عقایدشان صحبت کردیم.او من را به زنان افغان امریکایی فعالی معرفی کرد کسانی که تحصیلات و توانمند سازی بانوان در افغانستان بسیار علاقه مند هستند.

این یک فرصت عالی برای من و مخصوصا برای انکس بانوان میباشد تا این زنان فرهیخته را ملاقات کنیم و حمایت آنها را به سایر زنان سوق دهیم تا بخشی ازاین پروژه شوند.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160