فرشته فروغ همراه با "جیاکومو کریستی" – سیاح و نویسنده درباره افغانستان و کشورهای آسیای میانه و جنوبی

Posted on at

This post is also available in:

"جیاکومو کریستی" یک سرمعلم آموزش فیزیکی میباشد.او مربی شاگردان دوره لیسه میباشد و تمرینات بدنی را به شاگردان آموزش میدهد.در زیر یک مصاحبه ای با او پیرامون افغانستان و کشورهای آسیای میانه و جنوبی میباشد.

فیلم انکس: لطفا درباره خود و گذشته خود کمی صحبت کنید؟

جیاکومو: من یک نویسنده برای فیلم انکس میباشم که بیشتر درباره حقوق زنان در سرتاسر جهان بویژه افغانستان مقاله مینویسم.من به کشورهای زیاد آسیایی، اروپایی، امریکایی و افریقایی سفر نموده ام مخصوصا به کسورهای کمتر توسعه یافته، جایی که زنان به عنوان قشر دوم جامعه به حساب میایند و از حقوق اولیه خود محروم میباشند.بسیاری از کشورهایی که من از نزدیک دیدم همین اکنون در حال جنگ میباشند مانند یمن، سوریه، کشمیر، مصر، گواتیمالا، السالوادور، نیکاراگوا، پرو، بولیویا، ویتنام، کامبوج، لائوس، مایانمار، تبت، کوبا. همه اینها سعی دارند تا به حقوق خود دست پیدا کنند و هویت ملی خود را بشناسند.در این کشورها زنان از حقوق خود باز مانده اند و مانند سایر مردها در جامعه نمیتوانند عرض اندام کنند.در جریان درس دادن من در مکتب و مخصوصا شاگردانی که توانایی ندارد و معلول میباشند، اکنون طرز توانمند ساختن و انگیزه دادن به این جوانان را به خوبی درک نموده ام تا این جوانان به توانایی های خود آشنایی پیدا کنند د رجهانی که روز به روز در حالت رقابتی قرار دارد.و در طول تمرین دادن بدنسازی من به اشخاصی که با گذشته های متفاوتی نزد من میایند، من آگاه شده ام که چگونه بتوانم آنها را انگیزه دهم تا به اهداف خود برسند بدون اینکه چقدر تمرین سخت نیاز دارند.من هم اکنون استراتژی رسانه ای را برای توانمندی سازی بانوان در سرتاسر جهان را تعقیب میکنم تا به جهانی دست پبدا کنیم که زنان در آن نقش رهبری داشته باشند.

فیلم انکس: درباره انکس بانوان و فلسفه وجودی اش چی فکر میکنید؟

جیاکومو: این یک فرصت بسیار خوب برای زنان در سرتاسر جهان میباشد نه تنها از لحاظ حرفه بلکه از لحاظ اجتماعی.این کار به زنان امکان ظهور و توانمندی  را میدهد تا اینکه صدای خود را به سرتاسر جهان برسانند. در جهانی که زنان اکثرا از حقوق خود بازداشته میشوند، انکس بانوان میتواند به این روند توقف دهد و برای دست یابی به حقوق زنان مبارزه کند.

فیلم انکس: چگونه تحصیلات، استقلال اقتصادی و رسانه های جمعی میتوانند روی زندگی زنان در کشورهای رو به توسعه مخصوصا افغانستان و کشورهای آسیای میانه و جنوبی تاثیر گذار باشند؟

جیاکومو: بدون شک. رسم و رسومات میتوانند یک مانع بزرگ بر سر این راه باشند.هر زن باید چانس برابر را داسته باشد تا مانند مردان در جامعه کار کند. تحصیلات بنیادهای توانمندی زنان را در هر رشته ای که باشند میسازد. استقلال مالی و اقتصادی آنها را اجازه میدهد تا در جایی قرار بگیرند که هیچ کس جز خود آنها درباره آینده خود تصمیم گرفته نتواند.و رسانه های جمعی برای رسیدن انان به این اهداف ابزارهای زیادی را در دست آنها قرار میدهد.

فیلم انکس: چرا شما فکر میکنید که انگیزه دادن و توسعه بخشیدن زنان با استفاده از رسانه های جمعی در کشورهای رو به توسعه بسیار مهم است؟

جیاکومو: زیرا آنها در جایی زندگی میکنند که بسیار محدود است.و اینکه برای انها بسیار خطرناک است تا از خانه بیرون آیند.رسانه های جمعی و دیجیتالی زنان را اجازه میدهد تا ایده های خود را باز نگهدارند.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160