عید تورکی خوران و س‍‍پاسگزاری از داشته های مان

Posted on at


 


رخصتی های تنکس گیوینگ فرصت خوبی است برای نفس کشیدن". با اتمام امتحانات آخر ترم خزان، رخصتی های تنکس گیوینگ هم شروع می شود. این جشن که مصادف با ۲۸ نومبر می باشد اصولاً تاریخ قدیمی دارد و از زمان مهاجرت اروپایی ها به آمریکا که قاره ای تازه شناخته شده بود شروع شد. از همان سال ها در این روز مردم تورکی(بوقلمون) یا گوشت اردک و خوک و ... می خورند.



اتفاقاً قبل از شروع شدن امتحانات آخر ترم خزان، در آخرین شام خانوادگی مان در کفتریا، که اصولاً شش شاگرد لیلیه همراه یک یا دو استاد در یک میز می نشینند و مثل خانواده با هم در مورد مسائل مختلف هفته ای دو بار گرد آمده و حرف می زنند. خلاصه در آخرین شام خانوادگی که شب پنجشنبه بود، غذایی فوق العاده تجملی داشتیم. این غذا های تجملی به افتخار تعطیلی تنکس گیوینگ بود.



خلاصه همگی به نوبت میزشان می رفتند و و از هر غذایی که می خواستند می گرفتند و پس می آمدند. استاد گلی چر و استاد میلر در میز ما حضور داشتند. طبق رسم و رسوم آمریکایی به ما گفتند هر نفر باید بگوید از چه چیز سپاسگزار است. هر یکی چیزی مختلف می گفت. کترین میگفت از اینکه در کلاس رقص باله اشتراک کرده خیلی سپاسگزار است. من گفتم از اینکه فرصت ادامه ی تحصیل در یکی از بهترین مکتب های آمریکا را کسب کرده ام، از خداوند متعال بی نهایت سپاسگزارم. تیلر از اینکه تیم آیس هاکی فوق العاده قوی امسال دارند خیلی سپاسگزار بود. خانم گِلِی چِر از اینکه شغل خیلی خوبی در مکتب مان دارد خیلی سپاسگزار بود.



این تعطیلی فرصت گرد آمدن خانواده ها و فامیل های آمریکایی است و خرید انواع لوازم مختلف. اکثریت فوق العاده خوش حال اند که با دختر خاله ها یا پسران فامیل دور هم گرد می آیند. من هم به خانه ی خانواده آمریکایی ام رفتم. تمام خواهران و برادران خانم ماری آنجا آمده بودند. آنها دور هم غذاهای گوناگونی را که آورده بودند را می خوردند و بازی های مختلفی می کردند. برای من خیلی شیرین بود چرا که خاطرات دور هم بودن اقوام خودم در ایران و افغانستان به یادم آمد و احساس زیبای قدرت خانواده را نمایان می کرد.


امید است همه ی مان سپاسگزارداشته های خود باشیم.



About the author

BaharaMohammadi

I am Bahara Mohammadi. I am a 10th grader at Wyoming Seminary College preparatory school in Pennsylvania, USA. I am from Kabul, Afghanistan but I had grown up in Iran with my family as refugees. In 2010, we moved to Afghanistan and I had studied my ninth and eighth grade…

Subscribe 0
160