کسی را که دوست دارید باید همسر انتخاب کنید در زندگی خود

Posted on at


خداوند ( ج ) زندگی یک انسان را به انسان دیگر رقم زد تا تنها در زندگی نباشند این ذات پاک پیوند را بنام ازدواج ایجاد کرد . ازدواج چیست ؟ ازدواج تفاهم جانبین را گویند در چوکات اسلامی.باشد. باید دو جوانیکه با هم قصد تشکیل یک خانواده را میکنند در شروع زندگی متواجه از این باشند که این کار یک روز نیست این رشته رقم میخورد برای یک آینده طولانی و پیشمانی سود ندارد بخصوص در جامعه افغانی .


 


باید شما کسی را انتخاب کنید که دوست اش دارید و این خودت هستی که تا آخیر عمر همرایش زندگی میکنی نه پدر ، مادر و نه برادر باید شما کسی را انتخاب کنید که شخص مورد اعتماد شما باشد. وقت این دنیا رسم است که هیچ کس در این کره خاکی بقاء ندارد این خود یک درس بزرگ است برای تو باید از درس آموخت روز میرسد که پدر و مادر تو این دور فانی ودا گفته خودت باید یاد بیگری که چی قسم زندگی کنی اگر مادرت برایت همسر را انتخاب میکند . باید آن  شخص مورد قبول توباشد نه ازمادرت یا پدرت شاید پدرت میخواهد که زندگی خوبی داشته باشی اما این یک حرف واقعی است که هر انسان فکر و اندیش متوفاوت با دیگر انسانها دارد. این خصوصیات را خداوند (ج) در وجود تو از روز ازل گنجانیده است . شما باید این را احس کنید که برای ماریت به روی زمین فرستاده شدید از طرف خداوند و شما کسی باشید که خود تصمیم بیگرید نه دیگران اگر دیگران تصمیم در زندگی تان بیگرد این به معنی آن است که در وظیفه رسمی که دارید کسی دیگر مداخله کند .


 


ازدواج موفق زمان میباشد که شما همسر مورد نظرخود را انتخاب میکنید. اگر خوب باشد یا بد بازهم این را خود تان تسبیت میکنید نه دیگران. شما شاید یک  روز جا گزین پدرومادر تان شود شما صاحب فرزندان میشود بازهم بگذارید که فرزندان تان تصمیم خود را بیگرند نه شما اگر شما به پیش گفتار بزرگان پردازید این را درمیابید . بزرگان گفته اند .( اگر من کردم خوب شد اگر شما کردید خراب ) این ضرب لمثل ها برای شما که از بزرگان بقاء مانده است برای شما درس بزرگ است. که نباید در زندگی دیگران مداخله کنید .و  نگذارید که دیگران در زندگی شما مداخله کنند . اگر چنین روش را در زندگی پیشه گیرید شما موفق میباشید .


نویسنده : محمد رفیع کبیری



About the author

rafikabiry

my name is Muhammad Rafi my last name is kabiry . I gaduated from Khaja Abdullah Ansary high school and I got training in directory in India for a year. I have work experiences to different right now I working in film annex as a film maker, cameramen and editor…

Subscribe 0
160