خانه دوست ، شهید ، مسجد، کعبه

Posted on at


دل نوشته های من
خانه دوست کجاست
واقعا خونه خدا کجاست مسجد محل ما ، مسجد محل شما ، کعبه و یا یه مسجد که ما اسم شو نمیدونیم و خدا کدوم یکی ر ا از همه بیشر دوست داره ذهن بچه ای را درگیر کرده بود چون شنیده بود که میگن مسجد خونه خداست و با خود ش می گفت که مگه میشه با این که خدا این قدر قدرت داره و بزرگه که حتی وصفش رو نمیشه کرد انسان ها براش خونه بسازند؟ خواستم تا از نگرانی درش بیارم بهش گفتم عزیز دل تمام این ها رو می شه خونه خدا گفت و خدا همه رو دوست داره ولی ولی ولی خدا خونه های دیگه ای داره که از اون ها را از همه بیشتر دوست داره و شاید یکی از اون خونه ها ارزشش از تمام این خونه ها بیشتر باشه .بچه با صدای معصوم گفت راستی کجاست می خواهم ببینم گفتم اون خونه دیده نمیشه باید به دست بیاریش . گفت آخه چه جوری حالا این خونه کجاست.
گفتم
خونه ای که من میگم دل پدر شهیدی است که بارهای سنگین که تصورش برای من تو سخت است را با چهار چرخی که حمل خالی آن مشکل است انتقال میدهد. وافتخار می کند که فرزندش شهید شده و از هیچ کس گلایه ای نداد.
خونه ای که من میگم دل مادر شهیدی است که به خاطری که من تو امروز راحت زندگی کنیم فرزند خود را قرغ در خون دید و امرزو گدایی می کند و هنوز اشکهایش به خاطر داغی که دارد خشک نشده.
خونه ای که من میگم دل دختر یتیم آن شهیدی است که امروز در سرمای زمستان با آه ناله خانه اش گرم می شود واز داشتن نعمت پدر در تمام عمر محروم بوده.
خونه ای که من میگم دل همسر شهیدی است که امروز صبح تا به شب را در خانه ها مردم کلفتی می کند تا نانی حلال بر سر سفره خود داشته باشد تا هم وظیفه مادری و هم پدری خود را انجام داده باشد.
خونه ای که من میگم دل پسر بچه یتیم شهیدی است که سرمایه اش یک شیشه رنگ ویک بورس واکس زنی است و تنها مردن نان آور خانه است

پسرک خوشحال شد و گفت چه خوب می خواستم خونه خدا را ببینم ولی نمی دونستم که خونه خدا تو قلب من و خواهر و مادر من هستش ودوستش هم داره.
آه آه آه
دلم تنگ شهیدان است امشب
که هم رنگ شهیدان است امشب
زمن پرسید فرزند شهیدی
که بابای شهیدم را ندیدی



About the author

nematkakar

به نام خدا نعت الله کاکر هستم. تحصیلات ابتدایی خود را در کشور ایران به پایان رساندم و تحصیلات لیسه خود را در شهر هرات در لیسه سیفی به اتمام رساند. بعد از سپری نمودن امتحان کانکور به پوهنحی کامپیوتر ساینس راه یافته و در سال 2013 آن را…

Subscribe 0
160