حس وطن دوستی و وطن پرستی جان کری

Posted on at


بسیار خرسندم که باز هم با یک مقاله جدید در خدمت شما عزیزان هستم موضوع مقاله من در برگرفته از یک فلم مستند است.

این فلم مستند راجع به حس وطن دوستی و وطن پرستی (جان کیری) لمری بریدمن یا همان فرمانده اردوی ملی یا ارتش آمریکا بود که بعد از پایان دوره خدمتش متوجه خیانت اکثر ارکان بلند رتبه کشورش شده بود .او با سپری نمودن جنگ ویتنام خاطرات بسیار تلخی از این جنگ داشت .

او همچنان اضافه کرد که قومندانان پیشین برای ما کاری نکردند وصرفا برای منافع خود شان جنگیدند.و هیچ کس به فکر یک راه حل مفید برای از میان برداشتن مشکلات جامعه نشدند.وی این سخنرانی خود  را در یک جمعی از اراکین بلند رتبه کشورش اظهار داشت که این سخنان وی تمامی اعضای مجلس و شرکت کننده گان را تحت تاثیر قرار داد. من نیز به عنوان یک جوان و یک شخص وطن دوست این حرفهای وی را احترام میکنم و در ظمن این حرفهای وی برای من نیز بسیار قابل قبول بود.



بعد از شنیدن حرفهای وی من نیز متوجه کشور عزیز خود افغانستان شدم که البته این همه جنگ و جدل خونریزی بی پایان صرفا بخاطر این بوده که هیچ کس به فکر آبادی و باز سازی این مملکت رنج دیده نشده است وهر کسی به بهوهی به فکر منافع شخصی خودش بود ه نه به فکر مردم مظلوم هر دم شهید این مملکت.سی دهه جنگ در افغانستان یک فرصت بسیار اید آل برای ظالمان ومتجاوزان بوده است.و هر کس به نهوی مردم عزیز و ناتوان مارا برای گذشتن از دریای آرزوهای شان پل ساخته و از روی شان رد شدند.



واگر یک کمی دقیق تر به این موضوع فکر کنیم متوجه میشویم که تمامی این بدبختی ها و نابسامانی ها ی که در کشور ما جریان دارد فقط بخاطر این است که مردم  وطن عزیز ما  افغانستان مانند یک کوزه شکسته به پارچه های مختلف وغیر قابل بازسازی تبدیل گردیده است. مردمی که یک زمان به مثال یک فامیل بزرگ و منسجم بودند امروزه با بی اعتمادی و نفرتی که بین مردم و اقوام مختلف ایجاد شده است کشور ما را تکه و پارچه نموده است.ناگفته نباید گذاشت که دست همسایه گان کشور ما نیز در پارچه پارچه کردن و تقسیم نمودن کشور ما به قبیله ها و قوم های مختلف دخیل بوده است.آنها نیز به قول عامیانه از این آب گل آلود ماهی گرفتند.



از این رو که هیچ وقت کشورهای همسایه ما نخواسته اند که با ما روابط خوب تجارتی یا سیاسی داشته باشند,میتوان به بسیار اسانی دانست که آنها هرگز پیشرفت مملکت عزیز ما را تحمل کرده نمیتوانند و همیشه در سدد این هستند که کشور ما را به نهوی برباد و ویران کنند.از سوی دیگر بی اتفاقی در بین مردم کشور ما نیز یک دلیل خوبی است که دشمنان کشورما به اسانی بتوانند به تمام بخش های کشور ما رخنه کنند.


بدبختی دیگر این است که اگر کسی خواسته باشد در این مملکت خدمت کند دشمنان کشور نمیگذارند.و به نهوی از پیشرفت کشور عزیز ما افغانستان جلو گیری میکنند.بنابر این گفته میتوانیم که همین امنیت و برقراری ثبات  که  در کشور است بخاطر شجاعت و از خود گزشته گی مردم عزیز ما است.بگونه مثال میتوان از بیرون کردن کشور شوروی سابق توسط  مردم دلیر و شهید پرور کشور ما یاد آوری کرد. که مردم عزیز ما با دلاوری که از خود نشاندادن توانستند تا روسیه را با تمام سلاح دست داشته شان و تمام قوای نظامی از کشور ما بیرون کرده و کشور ما را از اشغال شدن توسط متجاوزان نجات دهد.به امید روزی که مردم ما مثل اون زمانها باهم دیگر متهد و یک پارچه شوند وکشور ما را از این حلاکت ودر به دری نجات دهد.









About the author

farhadhakimi

Farhad Hakim was born in Nimroz-Afghanistan. He is graduated from Tajrobawi High school in Herat. Farhad is studying Computer Science field in Qhalib private Higher Education University in Herat-Afghanistan. He has worked as cultural and consultant employee extensively in Nimeroz, Herat and more recently in Kabul.He has started to work…

Subscribe 0
160