روش درست پرورش اندام

Posted on at


من در یک موسسه آمادگی جسمانی تمرین میکردم و برای تمرینات خود روش نامشخص و مبهمی داشتم. به همین علت در آنجا بعضی حرکت ها را اشتباهی انجام می دادم و هرگز هم نتوانستم پی ببرم که به جای آنها چه چیزی را انجام دهم.

من تمرین بدنسازی را در اواخر سال 1391 با وزنه های پلاستیکی که پر از ماسه بود شروع کردم و این کار را اضافه از یک سال ادامه دادم. پس از این مقطع, شروع به مطالعات مجلات پرورش اندام نمودم و تازه فهمیدم که اشتباه کرده ام و این سال بی جهت آسیب ها و دردها و مشکلات را تحمل کرده ام و صدها ساعت از وقتم را به هدر داده ام.

من میتوانستم از وسایلی مانند: یک رژیم غذایی مناسب و برنامه های بدنسازی و..... برای رشد و پیشرفت عضلات بدنم استفاده کنم.

به همین علت بر آن شدم که مطلب را بنویسم تا برای هر کسی که تازه شروع به انجام این ورزش میکند, رشد کاملی را ارایه دهد و آنچه را که افرادی مثل من سالها وقت خود را صرف می کنند تا یاد بگیرند, آنها بتوانند با مطالعه این مطلب یاد بگیرد.

تمرینات شما طبق این مطلب سودمند و اثر بخش خواهد بود و مطمنا سریع رشد خواهید کرد و به مرور, برنامه های تمرین شما از زمان شروع به این حرفه متنوع تر میشود و از تمرینات پیش پا افتاده به تمرینات پیشرفته ارتقاء پیدا میکنید.

دکتر پیتر لمون پروفیسور و مدیر تحقیق در رشته مواد غذایی ورزشی پوهنتون آنتاریو غربی کانادا که بیشتر در نقش یک مربی بدن سازی جلوه میکند عقیده دارد که انجام یک برنامه رژیم غذایی و بدن سازی سیستماتیک عضلات اکثر افراد بالای 30 سال را بهتر حجیم و بندبند میکند.

لذا این مطلب گزارش تخصصی ویژه ای از آخرین و جدیدترین  و پر سروصداترین تفکرات, در مورد اینکه مواد غذایی را به شیوه ای علمی مصرف کنید تا هم از این کار لذت ببرید و هم موثرترین تکنولوژی را برای پرورش سریع عضلات استفاده کنید و اطلاعات موثق و معتبر در مورد اینکه چند وقت به چند وقت وزنه بزنید و..... برای شما خواننده محترم ارایه میکند

.

علم بدنسازی علمی است درباره اینکه چطور بدن خود را قوی کنید و چگونه غذا های مفید مصرف کنید.

وقتی شما برای اولین بار آموزش برنامه ریزی شده بدن سازی را شروع میکنید احساس میکنید که قوی شده اید, این به دلیل جوانی شماست که عضلات واکنش عصبی نشان میدهند یعنی هنگامی که شروع به وزنه زدن میکنید. این فعالیت جدید از طریق سیستم عصبی عضلات به مغز فرستاده میشود, سپس مغز به ماهیچه ها دستور میدهد که منقبض شوند و ماهیچه مثل یک سرباز خوب دستورات را اجرا میکند و پس از تمرین, ماهیچه ها استراحت میکنند.

هری والمن فیزیوتراپ بخش فیزیوتراپی پوهنتون نیوادا در امریکا میگوید" بدن شما مجبور است در مرحله اول وزنه ها را تحمل کند. اما پس از یکی دو بار تمرین و آموزش وزنه برداری, اعصاب شما شروع به برقراری ارتباط موثر با ماهیچه ها میکند. این مرحله نیمی از فرمول و علم بدن سازی جهت افزایش قدرت بدن میباشد. نصف دیگر فرمول علم بدن سازی چگونگی ایجاد توده های ماهیچه ای و حجیم شدن عضلات می باشد"

بالاخره در آخر مطلب ارایه کرده میتوانم که ورزش برای بدن انسان فواید جسمی و روحی دارد. بخصوص ورزش بدنسازی که تمام ماهیچه ها و عضلات بدن را به تحرک وامیدارد.

 



About the author

mirwaisbarak1

he is mirwais barak,from afghanistan

Subscribe 0
160