پرودگارم سپاس بی پایان از برگ های سبز که هدیه کردی

Posted on at


خداوندا ترا سپاس و شکران بی کران که با خلقت نباتات و گیاهان سبز و متنوع در ابهار٬ خشکه٬ جهیل, هامون٬ دره جلگه ها٬ رودخانه ها٬ ساحل و سحرا و در عمق ابهار گونه های  مختلف نباتات را به انواع و اشکال مختلف آفریدی٬ و با علم و حکمت اذلی ات تعامل و اختلات مواد متنوع را در جذب٬ دفع٬ تغییر٫ تعامل٫ شکل و ابعاد ساختاری جسم و جان بخشیدی. و از گنجینه دانش بیگرانت انرژی را به حالت جامد٬ مایع و گاز و حالات متغییر به طبیعت کره خاکی ما ارزانی و هدیه کردی.



و مواد متنوع مختلف زندگی بخش را در محیط با خلق ترکیبات متنوع کیمیاوی٬ عوامل فیزیکی و میکانیکی جهت تسلسل و تداوم حیات در مخلوقات و اشرف مخلوقاتت٬ بقا و حفاظت زمین خاکی ما عنایت فرمودی. و در مخلوقاتت انسان را اشرف مخلوق خلق کردی٬ تا مظهر روح عالی٬ حکمت٬ توانایی٬ علم و دانش بی پایانت در شناخت و راز گشایی اسرار و رمز های پنهان پدیده های جهان هستی ما تلاش کنند. و با خلاقیت٬ تفکر و اندیشه راز های پوشیده را بردارند و در شناخت تو همنوعان خویش را به تفکر و اندیشه وادارند.


تا در مقابل آن همه اعظمت و شکو و نعمات خدادادیت سجده شکر و سپاس به جا آرند٫ و با  قدرت و دانش بی پایانت اندیشه کنند.



خداوندا وقتی به یک گیاه٬ درخت و نبات سبز نگاه میکنم با برداشت از علم محقیقین و دانشمندان در یک صفحه برگ سبز٬ که چی گونه با چه حکمتی جوانه میزند رشد میکند و محصول میدهد، و بر علاوه بر زندگی خودش به دیگر مخلوقات توانایی زندگی کردن میبخشد.  برگ سبز که با رنگ دانه های متنوع و سبز گونه قادر به ساختن قند٬ نشایسته٬ مواد معدنی٬ اورمون٬ انزایم٬ اکسیجن٬ آب ... انرژی و حرارت است٬ و مایع زندگی بسیار از مخلوقات شده و هم در پاکی و ستره گی محیط زندگی در جذب و دفع مواد زهر و آلورده کننده مواد زهری و ا‎لوده کننده فضا حیاتی اهمیت والای یی دارا بوده و منبع منشا شرایط زیست ایکولوژیکی٬ دها نوع موجودات حیه و زنده جان را از تک سلول تا مخلوقات عالی را مهیا میسازد.



در حالیکه همین محصولات و فرآورده های برگ سبز را با تکنالوجی و علم و دانش امروز در صورتیکه بخواهیم تهیه کنیم٬ به دها محقق٬ مخصص٬ دانشمند و صد ها کارکر ماهر و دها نوع و سایل تجهیزات امکانات و انرژی نیاز داریم. تا گوشه یی از فراورده های بدست آمده برگ سبز را به صورت مصنوعی تولید و تهیه نمایم. در حالیکه برگ های سبز با حکمت خداوندی در موجودیت تابش نور خورشید و چند عامل ساده با اجرای عمل فوتوسنتیز در چند ساعت و چند روز همه این مواد را  تهیه و تولید مینمایند.



پروردگارم دها صفات و خواص دیگر در وجود  نباتات و گیاهان سبز در گرو هستی گذاشته که تا حال ما به شناخت کامل شان نه رسیده ایم.


الهی تو قدرت و توانایی به جان و عقل ناتوانم عنایت کن٬ تا کوشه از تاریکی های روح و روانم را در شناخت تو روشن سازم. 




160