Cloaking در سئو جوملا چیست

Posted on at



1) اولویت ایجاد صفحات وب سایتتان را به کاربران اختصاص دهید، نه برای موتورهای جستجو سعی نکنید با ارائه ی اطلاعات دروغ و نادرست کاربران و موتورهای جستجو را فریب دهید. این عمل به عنوان "Cloaking" شناخته می شود.


Cloaking : فرآیندی که طی آن اطلاعات ارائه شده توسط موتور جستجو از ب سایت با اطلاعاتی که مدنظر کاربر است مغایرت دارد.


2)از حیله گری و بکارگیری فوت و فن به منظور گمراه کردن و بهبود رده بندی در مورتو جستجو اجتناب کنید. سیاسیت خوب این است که بتوانید با رضایت، فرآیندهایی را که بر روی وب سایت خود پیاده کرده اید را به رقبا توضیح دهید. روش مناسب دیگر این است که بپرسید: آیا این کار، به کاربران کمکی می کند؟! اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند، بازهم این کار را می کردم؟! 


 


(برای آگاهی بیشتر از روش جستجوی Google به آدرس زیر مراجعه کنید)


موتور جستجوی Bing بر اهمیت محتوا تأکید می کند:


*از هماهنگ بودن لغات کلیدی با محتوای موجود در سایت که کاربران معمولاً برای جستجو از آنها استفاده می کنند اطمینان حاصل کنید.


*صفحاتی با محتوای فنی و اطلاعات مناسب ایجاد کنیی. با تولید محتوای عالی، طلاحیت وب سایتتان را به کاربران نشان دهید.


*یک برنامه برای تولید محتوای جدید به طور مکرر تنظیم کنید.


*از خاص بودن محتویات تولیدی اطمینان حاصل کنید.


*مطالب وب سایت های دیگر را کپی نکنید.


N(سعی نکنید هوش و الگوریتم های Google را دور بزنید – این کار هرگز جوابگو نیست. اگر حتی روزی، با بکارگیری کلکی به این مرحله برسید و با ادامه ی آن به رده بندی خوبی دست پیدا کردید، بزودی روزی فرا خواهد رسید که Google الگوریتم های خود را بهینه کرده که تمام تلاش های شما بی نتیجه خواهد کرد. وقتی چنین اتفاقی رخ دهد رده بندی وب سایت شما به طرز فاحشی افت کرده و یک شبه از سقف به کف خواهید رسید).


اگرچه محتوا خیلی مهم است، اما نباید تنها دغدغه ی شما باشد. متخصصین سئو  SEO اغلب در مورد اهمیت مسبی عوامل مختلف در رده بندی سایت از خود مخالفت نشان می دهند. اما برخی فاکتورهای کلی که نقش مشترک دارند، اتفاق نظر دارند. تجارت در بازار موتور جستجو بسیار رقابتی است و شرکت هایی مانند Google و Bing از فاش کردن جرئیات مربوط به چگونگی روش کار الگوریتم هایشان خودداری می کنند. خبر خوش برای ما این است که امروزه، شرکت ها و نرم افزارهای مستقلی وجود دارند که بر تحقیق در روند تشخیص الگوهای رده بندی موتورهای جستجو متمرکز نشده اند. یکی از بهرتین منابع در این خصوص فاکتورهای رده بندی در موتورهای جستجوی Seomoz است که سالانه، بصورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد.


اطلاعات موجود در این گزارش از مصاحبه با بیش از130 متخصص SEO و مجموعه ی تحقیقات انجام شده توسط داده های بزرگ برای شناسایی همبستگی متغیرها در میان سایت های مختلف و رده بندی موتور جستجو، پدید آمده است.


N(برای مشاهده ی گزارش به آدرس زیر مراجعه کنید)


از جمله عواملی که متخصصین SEO سئو بر آن توافق نظر دارند، به شرح زیر است:


*واژه های کلیدی در نام دامنه


*واژه های کلیدی در نام URL


*واژه های کلیدی در عنوان مطالب


*جایگیری کلمات کلیدی در صفحه


*تکرار واژه های کلیدی در صفحه


*منحصر به فرد بودن محتوا


*بروز بودن محتوا


*فعالیت در شبکه های اجتماعی – facebooke


*فعالیت در twitter


*فعالیت در Google


 *برخورداری از رأی و نظرات در رسانه های اجتماعی


*نرخ تعداد کلیک بر صفحه از وب سایت


*میزان ارجاعات به وب سایت


*تعداد، کیفیت و محتوای لینک های مربوط به این سایت


*تعداد لینک های داخلی


*تعداد خطاها در وب سایت


*سرعت سایت


در مجموع، روند SEO نیاز به رویکردی چند وجهی دارد. در اساسی ترین حالت، باید وب سایتی را ایجاد کنید که به راحتی بتواند با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کند، اما برای آنکه در این زمینه بهترین باشید، باید بیشتر تلاش کنید. SEO مستلزم تلاش هماهنگ در طول زمان است. همچنین، شما باید بر ایجاد محتوای منحصر به فرد و با کیفیت متمرکز شوید.


آینده ی SEO


سئو  SEO هدفی متحرک است. موتور های جستجو دائماً در حال تنظیم الگوریتم های خود هستند و همین طور متخصصین نیز مدام استراتژی ها و رویکردهای جدیدی را برای بهبود عملکرد آنها به کار می گیرند. با اینکه پیش بینی وضعیت سئو  SEO امری غیرممکن به شمار می رود، اما مسیر حرکت این فرآیند را تا حدی می توان تشخیص داد. به طور کلی ، براین اصل اعتقاد داریم که در آینده تأکید بر تعیین ارزش درک شده از هر وب سایت را شاهد خواهیم بود. این اهداف نه فقط از طریق بررسی کیفیت محتوای وب سایت، بلکه با مشاهده تأثیرات رسانه های اجتماعی و الگوه های ترافیک امکان پذیر خواهد بود. میزان توانایی یک وب سایت در سرعت همچنان در دسته ی این معیارها خواهد بود. همهی ما وب سایتی را که از سرعت و کیفیت ساخت بالاتری برخوردار باشد را به وب سایت های کم سرعت و کیفیت ترجیح    می دهیم.



واژه شناسی سئو SEO


مبحث SEO مملو از واژه های مبهم و عبارات نا آشنا به گوش عموم است. آگاهی از واژگان این رشته برای درک روش آن ضروری است.


در این بخش، به ارائه ی تعاریف برای پرکاربردترین اصطلاحات می پردازیم.


Htacess نوعی فایل پیکربندی لینوکس، برای وب سرور آپاچی شماست. 


کاربرد htacess در فرآیند SEO کمک می کند تا وب سرور شما چگونگی مسیردهی ترافیک را تعیین کند.


در دنیای SEO ، فایل .Htacess به طور معمول در زمینه ی نام های مستعار برای URL به کار می رود.


هدف از این کار، ایجاد URl هایی ست مه بهتر با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنند.


Note: توجه داشته باشید که فایل .Htacess تنها مناسب وب سایت هایی می باشد که بر روی وب سرور آپاچی فعالیت می کنند.


فایل Web.config در مایکروسافت IIS فعالیت های مناسب را انجام می دهد.


مسیردهی مجدد 301، دستورالعملی ست که به وب سرور داده می شود به این منظور که URL که مدتی پیش در این وب سرور قرار داشت، برای همیشه به URL دیگر منتقل شده است. مسیردهی مجدد 301 به طور معمول در مواقعی که وب سایت ، بازسازی شده و یا URL تغییر کرده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. با افزودن مسیردهی مجدد 301 به وب سایتتان از این مکان برخوردار خواهید بود تا از هدر رفتن ارتباطاتی که به دلیل ترافیک انتقالی به URL اتفاق می افتد ، جلوگیری کنید. هنگامی که مسیردهی محدود 301 بکار می رود، موتورهای جستجو نیز شاخص های خود را به روز کرده و آدرس جدید را جایگزین نام URL می کند.


مسیردهی مجدد302(مسیردهی موقت)


مسیردهی مجدد 302 همانند301، وب سرور را از تغییر یا جابجایی وب سایت آگاه می کند. برخلاف مسیردهی 301، در 302 بیانگر جابجایی موقت صفحه است. برخی موتورهای جستجو استفاده از این گزینه را نوعی تقلب دانسته و ممکن است آدرس های مسیردهی 302 را از شاخص های خود حذف کنند.


خطای 404 (صفحه مورد نظر یافت نشد)


کاربر زمانی با این پیام مواجه می شود که سایت موردنظر دیگر وجود ندارد و یا آدرس URL را اشتباه نوشته است. در حالت پیش فرض، این پیام می گوید صفحه مورد نظر پیدا نمی شود. خیلی از وب سایت ها صفحاتی را طراحی می کنند که هنگام نمایش خطای 404 به کاربر نشان داده شود.


Adsense


Adsense برنامه ی تبلیغاتی شرکت Google است. مالکین وب سایت می توانند در Google برای نمایش این آگهی ثبت نام کنند. به ازای تعداد کلیک هایی که بر روی آگهی های موجود در این وب سایت ها می شود پورسانتی هم از طرف Google به مالکین این وب سایت ها اختصاص داده می شود.


Adwards


 برنامه ی آگهی های بازرگانی شرکت Google است که با هدف تبلیغ ساخته شده است. چناچه مایل به پخش آگاهی در Google هستید ، می توانید ثبت نام کنید و به ازای کلیک های که بر روی آن می شود برای شما هزینه ای در نظر گرفته می شود.


رده بندی Alexa


 Alexa.com وب سایتی است که بر اساس میزان شهرت وب سایتها، آنها را رده بندی می کنند. هرچه این امتیاز کمتر باشد، بهتر است. به عنوان مثال، مشهورترین وب سایت اینترنت، Google از رده بندی 1 برخوردار است. این سایت اگرچه 100% دقیق نیست و سوژه ی خیلی از منتقدین قرار گرفته است، اما منبع خوبی برای کنترل میزان محبوبیت وب سایت شما به حساب می آید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Alexa.com مراجعه فرمایید.



About the author

Afwebco

I am A Young Web Developer I Have A keen Interest In The Field Of Web Design ,Linux,Configuration Of Linux Server and..I am Familiar With The Programming Language Such As C#, ,JAVA,PHP,HTML,CSS3. You Can Join Me In Facebook : https://www.facebook.com/N4B3L4M3R3:
https://www.facebook.com/Afwebco
https://www.Youtube.com/user/Afwebco:
https://www.twitter.com/Afwebco

Subscribe 0
160