RED EPIC DRAGON | کمره سینمایی قدرتمند

Posted on at


شاید تا به حال درباره کمره های حرفه ی RED چیزی شنیده اید ، میخواهم یکی از پرطرفدار ترین کمره ی حرفه را به شما معرفی کنم که بیشترین کاربرد را در بین سینماگران جهان دارد.

کمره که میخواهم معرفی کنم بنام RED EPIC DRAGON است ، دارای سخت افزار فوق العاده قدرتمند و بدنه ی کوچک و سبک و زیبا ، این کمره از روزی که بصورت رسمی وارد بازار شد توانست در صنعت فلمسازی هالیوود عده زیادی از فلمبرداران و کارگردانان را بخود جلب نماید ، حسگر جدید که فعلا این کمره از آن بهره میبرد به اسم Dragon نامگذاری شده که میشه گفت این کمره در بازار بی رقیب هست, یعنی کمتر میتوان آنرا با دیگر کمره های سینمایی مقایسه نمود.

حسگرDragon یا اژدها میتواند تصویر را با وضوع اصلی 6K یعنی اندازه تصویر آن 6144 (h) x 3160 (v) بوده که 9 بار اندازه HD میباشد، این به نوع خود در فهرست بهترین کمره سینمایی فعلی جهان قرار دارد ، حسگر قدرتمند 19 میگا پیکسلی با محدوده پویای فوق العاده وسیع به اندازه  16.5+ stopsکه میشه گفت با فعال نمودن HDRX عمق سایه و روشنایی اضافه تر شده که این کارای نیز در نوع خود بی نظیر است.

این کمره را میتوان از جمله کمره های نسل بعدی خواند زیرا از تازه ترین فن آوری های سینمای دیجیتالی بهره میبرد و از روز نخست که حسگر Dragon بر سر زبان ها نشسته غوغایی زیادی را بین کاربران دنیای سینمایی برپا نمود.

بزرگتر یعنی بهتر است ، در این حسگر تازه وارد از جمله بافت تصاویر 6K ثبت نقاط ظریف در تصاویر ، بهبود عملکرد مایکرو کنترست ، تولید تصویر کاملا پاک ، و هنگامیکه شما تصویر  6K را به 4k ویا HD خورد نمایید متوجه خواهید شده که جزییات بسیار ظریفی به ویدیو تان اضافه شده ، سهولت تغیر اندازه تصویربرای تدوین گران و هندمندان جلوه های ویژه و بصری ، مثلا اگر در یک شات لانگ اشیای زیاد در راست و چب تصویر وجود دارد به آسانی میتواند تصویر را پیش بیاورید و زوم نمایید.

به گفته خود شرکت RED این نوع کمره نه تنها برای فلمبرداری بلکه برای گرفته عکس با وضوع و اندازه 19 میگا پیکسل نیز کافی است ، که میتواند همانند تصویر که یک کمره عکاسی حرفه ی میگیرد به شما تحویل دهد ، زمانیکه شما بتوانید 100 فریم در ثانیه با وضوع کامل ثبت نمایید به این مفهوم که برای شما 100 بار در ثانیه چانس گرفته یک عکس خوب را میدهد ، یعنی در واقع بهترین کمره برای هردو مورد , هم برای فلمسازی و هم عکاسی.

مواد ثبت شده توسط این کمره به فارمت خام یا RAW میباشد ، بدین معنا که تصویر ثبت شده در حافظه بصورت خالص، بدون کمپرس شدید تصویر ، و تمام اطلاعات رنگی, سایه , روشنایی , وضوع , محدوده پویای در آن ذخیره شده میباشد که بعدا میتوان به اصطلاح روغن آنرا استخراج نمود ، چون بهره گیری از محدوده دینامیکی بسیار بهبود یافته در حسکر به کار رفته به همین منظور به کاربراین امکان را میدهد که تصاویر را به صورت های متفاوت اصلاح رنگی نماید، چیزی بنام محدودیت در این دوربین در کار نیست.

این کمره از درگاه های لنز های مختلف پشتیبانی مینماید که عبارت اند از لنز های Leica-M ، Canon ، Nikon  و PL

وسایل مورد ضرورت این کمره حرفه ی بصورت جداگانه فروخته میشود، یعنی تنها بدنه جدا بوده و همچنان شما نیاز دارید که دیگر وسایل مورد نیاز آنرا نیز اضافه نمایید.

با این کمره میشود بهترین فلمهای سینمایی در حد استندرد سینمایی جهان ، موزیک ویدیو های حرفه ی ، تیزرهای تبلیغاتی... ساخت.

فلمهای مشهور که همرای این کمره ثبت شده در عکس زیر مشاهده نمایید.

بنده به حیث یک فلمساز و سینماگر منتظر روزی هستم که دستم به این کمره برسد، زیرا یکی از طرفداران سرسخت این دوربین قدرتمند سینمایی هستم , امیدوارم روزی سینماگران و کاگردانان کشور ما نیز بهترین دوربین های سینمایی امثال این را در اختیار داشته باشند و بهترین فلم هابا کیفیت استاندارد جهانی را برای جشنواره های جهانی فلم بفرستند. انشا الله

جمیل یوسفی

 

این فیلم با این کمره سینمایی شوت شده

 

 

 



About the author

jamil-yosufi

I tell stories. Sometimes those stories take the form of a documentary or music video, sometimes they’re in the form of a short film. JAMIL YOSUFI (born August 2, 1988) is an Afghan film director, DP & Visual FX , 3D Artist. He is a freelance filmmaker, director, Visual FX…

Subscribe 0
160