نقش جوانان در توسعه و پیشرفت کشور

Posted on at


نقش جوانان در توسعه و پیشرفت کشور


جوانان با توجه به این که از توانمندی های  فراوانی همانند تربیت و مسئولیت پذیری،وجدان داری، سازگاری اجتماعی ومشارکت پذیری فعال برخوردار اند باید سهم بزرگ در شکل دهی سرمایه های انسانی و علمی


داشته باشند



اذهان جوانان چون زمین پاک و عاری از هرگونه خار و خاشاک میباشد که میتوان در آن هر گونه بذری را کشت کرد.


یعنی در هنگام جوانی است که جوان به سوی یک راه مشخص میرود و مسیرش را تا پایان عمر در همین سن ومرحله مشخص میسازد و اهداف و خواسته های زیادی نیز دارد.



جوانان به عنوان نیروی فعال و متحرک میتوانند در توسعه و پیشرفت  کشور شان نقش بارز و عمده یی را داشته باشند و نیز یک الگوی خوب و فعال، پر تلاش و بااحساس برای نسل آینده شان باشند و همین جوانان هستند که بنابر رفتار و کردار شان در بین جامعه و اجتماع زمینه چگونگی پرورش و تربیت نسل آیینده شان را تعیین می کنند.



اما در افغانستان بعد از سه دهه جنگ و نا امنی جوانان توانستند یک بار دیگر به طرف روشنایی علم و کمال توفیق یابند و با و جود آمدن مکاتب، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی، انجمن ها و اتحادیه ها زمینه خوبی برای رشد اذهان جوانان اعم از دختر و پسر مهیا گردید که با ایجاد این مساعدت ها بعضن توسط دولت و اکثرن توسط خود جوانان  و نیز فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوانان کشور فضای کشور را تغییر داد.



جوانان میتوانند با استفاده از نیروی ذهنی شان و با کسب علم و فرهنگ  و برعلاوه انجام مطالعات درسی با کسب مطالعات بیرونی و کاووش و جستجو و پرداختن به  فهمیدن چیز های که هنوز نمی فهمیم می توانیم پیشرفت کنیم و موفقیت نیز یه طور ناخود آگاه در بدن انسان هجوم میکند و این زمانیست که ما واقعن پیشرفت کرده ایم.



این وظیفه هر جوان به خصوص جوانان کشور عزیز ما میباشد که در مقابل هرگونه موانع، فشار، مشکلات اقتصادی و اجتماعی- فرهنگی مقابله کنیم  و نگذاریم که این طوفان های کوچک مانع بلند رفتن به  قله های عظیم دانش و نطق و رسیدن به اوج انسانیت ما باشد...



About the author

nilofarsahraa

student of guhar shad high school.

Subscribe 0
160