لحظه ای که پایانی را برای انتظارت ترسیم کرد

Posted on at



 


درست ساعت 9:30 شب سیزدهم جنوری بود شبی که همه مردم در سراسر دنیا انتظار لحظه ای را می کشیدند که برای دیدن آن یک سال مکمل انتظارش را کشیده بودند این لحظه جز لحظه اهدای توپ طلای سال 2013 لحظه ی دیگری نه بود. چهره ظاهری جهان دگرگون شده بود فضای زندگی در همه جا حال و هوای دیگری داشت . در همه جا از قدرتمند ترین کشور جهان گرفته تا فقیر ترین کشور، از ناتوان گرفته تا توانمند، از هنرمند گرفته تا کارگر ، و پیر، جوان ، دختر، پسر، متعلم، محصل، معیوب، معلول و... همه یک حرف به زبان می آوردند آن هم این که مالک توپ طلای سال 2013 کی خواهد بود.


 


جایزه توپ طلا همه ساله از طرف فدراسیون فوتبال جهان طی محفل با شکوهی در زوریخ سویس مقر دایمی این فدراسیون با جمع از جوایز معتبر دیگر چون جایزه بهترین گول زن، بهترین مربی مرد، بهترین مربی در بخش زنان ، بهترین بازیکن زن ، و جایزه ی تیم منتخب سال به بهترین بازیکن سال اهدا می گردد.


 


از جمع صد ها بازیکن سه تن نامزد برای کسب این جایزه می شوند که سه نامزد سال 2013 لیونل مسی از ارجنتاین، کرستیانو رونالدو از پرتگال، و فرانک ریبری فرانسوی می باشند.


 


زوریخ جایی که هم ساله میزبان چنین محفل با شکوهی می باشد در چنین حالت و مقطع زمانی چهره دیگری را از خود نمایان می کرد سکوت و خاموشی فضای تالار را فرا گرفته بود . در بیرون از این تالار در هر گوشه و کنار هواداران این سه ستاره برای ستاره خود چانس خوب آرزو نموده و شور و غوغا و پای کوبی بر پا نموده بودند در همه جا و از هر زبانی جز سه نام مسی، رونالدو و ریبری چیز دیگری بیرون نمی آمد . در این شب صد ها شبکه تلویزیون این مراسم را برای بینندگان خود بطور زنده به نشر می رساندند جمع کثیری از مردم جهان از طریق تلویزیون نیز متاثر از این محفل شده بودند سکوت عجیبی فضای همه خانواده ها را پیچانده بود که حتا می شد صدای عبور پشه ای هم به گوش برسد و همه جز صدای گرداننده این برنامه چیز دیگری را نمی شنیدند.


 


در فرجام پس از آغاز محفل و اهدای جوایز دیگر زمانی رسید که می توانست به همه انتظارات و احساسات نقطه عطف و پایانی را ترسیم نماید این لحظه هم لحظه اهدای این جایزه بزرگ بود؛ گرداننده این برنامه سب پلاتر؛ رییس فدراسیون فوتبال جهان ، میشل پلاتینی؛ رییس فدراسیون فوتبال اروپا و پلی؛ بهترین بازیکن برازیل در قرن بیست را به روی ستیژ برای اعلان برنده این جایزه خواست. این سه تن به ستیژ رفتند و پلاتر پاکتی را باز کرد که نام برنده در داخل آن نوشته بود اینجا بود که نفس ها در گلو ها چه در داخل این تالار و چه در خارج این تالار همه و در همه جا خفه شده بود ، سه ستاره نامزد حالت عجیبی داشتند که می شود گفت حالتی که اگر با چاقو هم یکی از آنها زده می شد قطره ای از خون در وجود شان مشهود نه بود سه ستاره هر یک خود را بیشتر از دیگران مستحق می دانستند و در چوکی های خود در حالت نیم خیز قرار داشتند.


 


مسی برنده 4 بار این جایزه این بار خود را نظر به دو نامزد دیگر کمتر مستحق می دید به دلیل دور بودن سه ماهه از میادین؛ رونالدو که در عدم موجودیت مسی درخشش عالی ای داشت خود را مستحق تر از همه می دانست اما ریبری فکر می کرد با بدست آوردن قهرمانی سه گانه همراه با تیم خود شاید او مستحق و لایق این جایزه است به هر حال این هر سه امیدی برای دریافت داشتند. سر انجام سب پلاتر سکوت ها را برهم شکست و با به زبان آوردن این جمله "and the winner is cristiano ronaldo"


 


همه سکوت ظاهری و باطنی را بر هم شکست اینجا بود که در چنین زمستانی آب سرد و یخی بالای ریبری ریخته شد و همه چیز در یک لحظه پایان یافت. انتظارات پایان یافت حدس و گمان ها به حقیقت تبدیل شد همه چیز تا سال آینده ختم شده دیده می شد تنها چیزی که پایان نه یافت او توپ طلا برای رونالدو و حسرت و ناامیدی برای دو نامزد دیگری و علاقمندان شان بود. 



About the author

sharifafzal007

sharif afzal one of the womensannex writer Kabul Afghanistan

Subscribe 0
160