American University of Afghanistan, Afghan prospective (Dari)

Posted on at


در مصاحبه‌ي كه فرشته فروغ با ميخايل اسميت داشت وي مي‌گفت كه مدت 9 سال قبل دانشگاهی بنام دانشگاه آمریکایی افغانستان به کمک و همکاری مردم امریکا برای رشد جوانان علاقه مند به تحصیل در درکابل ایجاد شد. این دانشگاه به این مدت 9 سال که توانسته است که تاثیرات گسترده را بالای جامعه افغانستان بگذارد.

حالا جوانان زیادی از دختر و پس تا کنون از این دانشگاه سند فراغت خویش را گرفته اند و در پست های بلند دولتی و فعالیت می کنند. بنابر گفته های مسوولان دانشگاه آمریکایی افغانستان، قرار است این دانشگاه در رشته های ماستری و دکتور نیز دانشجو بپذیرد.

این دانشگاه تا اکنون توانسته است دختران و پسران زیادی را جذب کند. گفته می شود که اکنون بیش از 30درصد از دانشجویان این دانشگاه را دختران و حدود 70درصد دیگر آن را پسران تشکیل می دهند.

در دانشگاه آمریکایی افغانستان تنها به زبان انگلیسی تدریس می شود؛ چون استادانی که تدریس می کنند از دانشگاه های معتبر آمریکا و انگلیس می باشند.

دانشگاه آمریکایی افغانستان اکنون در کابل پایتخت افغانستان فعالیت دارد ولی این دانشگاه می خواهد به زودی نمایندگی های خود را در ولایت های مرکزی افغانستان نیز برای پیشرفت افغانستان ایجاد کند.

افرادی که خواسته باشند وارد این دانشگاه بشوند به دو طریق امکان دارد؛ یکی این که باید انگلیسی بسیار قوی داشته باشند یعتی در حد تافل. دوم این که باید از هزینه شخصی خود وارد این دانشگاه شوند.

According to an interview that Freshta frough had with Michael Smith the president of American University of Afghanistan said that this University is established to increase the education level of Afghan students.

    American University of Afghanistan could have absorbed hundreds of Afghan students amongst which 30 percent are the girls.

This University is supposed to teach master’s degree and phd soon.

Professors who teach at American University of Afghanistan are teaching in English because they are Americans.

    At the moment American University of Afghanistan is activating in Kabul. Michael Smith said that this University is going to open other branches of this University in key cities of Afghanistan.

    People who would like to enter this University they must understand English and should pay University tuition.

 

 



About the author

Zohal

I am Omar Nasir Mojaddidi, who has already graduated from Journalism Faculty of Herat University. Since I have got a deep interest in Journalism field, I established Zohal Radio Station about five years ago. Besides,I am the elected head Journalist's House in Herat Afghanistan.

Subscribe 0
160