آموزش چی زمانی برای نیروی انسانی ضروری است؟

Posted on at



در قدم نخست می پردازیم به اینکه چه افرادی به آموزش نیازمند هستند.


اول آنهاییکه تازه کار اند و بدون هیچ تجربه عملی و نظری در یک حوضه مشخص می باشند. آنها نیازمند اند تا تحت آموزش قرار گیرند تا حرفه ای شوند و بتوانند مسوولیت در یک حوضه کاری را به عهده گیرند.


دوم آنهاییکه تازه کار اند ولی تجربه نظری دارند. همه این افراد که هیچ نوع تجربه عملی در یک حوضه مشخص کاری را تا به حال ندارند ولی از تجربه کافی نظری برخوردار اند باید تحت آموزش های کوتاه مدت و ابتدایی قرار گیرند.




سوم آندسته از افرادی اند که تجربه آموزشی دارند ولی در یک زمینه و حوضه متفاوت. این افراد برای وارد شدن به یک حوضه جدید کاری باید آموزش های لازم جدید را فرا بگیرند.


در بخش بعدی میپردازیم به تعریف آموزش.


آموزش عبارت از  یک سری اقدامات و کنش های منظم, اصولی و برنامه ریزی شده است که زمینه ساز ارائه معلوماتی در بخش دانش فکر, عمل و مهارت و نوآوری و خلاقیت می باشد و در فرد تاثیر مثبت به جاه میگذارد.


چرا آموزش فرا میگیریم؟ هدف از آموزش چیست؟


آموزش را جهت ایجاد دانش و مهارت در زمینه کار فرا میگیریم تا در حوضه ایکه کار میکنیم و یا میخواهیم که کار کنیم مهارت و دانش ما افزود گردد و به پیشرفت های نوین و جدید دست یابیم. این هدف بیشتر برای گروه اول که در بالا تعریف آنها رفت کارامد است.



آموزش را جهت ارتقا وضعیت و ترفیع فرا میگیریم تا از تازه های حوضه کاری خود باخبر شده و نسبت به آنها آگاه گردیم که خود سبب پیشرفت فردی و کاری ما میگردد. این یکی از اهداف بسیار مهم آموزش است که بیشتر برای دسته دوم و گاهی برای دسته سوم افرادیکه پیشر ذگر شان رفت کارامد و موثر می باشد.







هدف سوم آموزش ایجاد فرصت های جهت بروز خلاقیت و ابتکارها می باشد تا با آموزش های تازه و به روز کارمندان بتوانند بر حوضه کاری خود حاکمیت بیشتری داشته و از خود خلاقیت و ابتکار نشان دهند. این یکی از اهداف عالی  آموزش می باشد زمینه ساز پیشرفت ها و ابتکارها و اختراعات بسیاری شده و جهان کاری را متحول می سازد. این هدف بیشتر برای دسته کاری سوم کاربرد دارد. 




About the author

160