هدفمند بودن

Posted on at


 


هدف درزندگی انسان  می  توان گفت یک نوع موفقیت است یعن هدف داشتن باعث می شود که افراد مسیر درست موفقیت رابپیما یند بسیاری از افرادی که در زندگی موفق نیتند نداشتن هدف است انسان هدفمند کس است که هدف خود را مکتوب کنند ومشخص باشد خودهدف یعنی اشتیاق بدست آوردن موفقیت  به سوی انجام دادن آن محرک بودن هدف راباید طوری تقسیم بندی کرد که هدف کلی ونهایئ مهم قرار دهد .



تمام اهداف جزیئ  هم جهت کلی باشد اهداف جزیئ انسان  رابه سوی هدف کلی  وتحقق بخشیدن گام به گام  هدایت میکنند هرچی دقیق وروش باانگیزه وواقعبینانه باشد بهتر است .طوری که به آن برسد وقابل   دسترسی   ولمس باشد خیال ورویا نبا شد هدف دارای یک سلسله مراحلی است که باعث رشد وشگوفایی استعداد ها می شود .مورد تائید شرع واحکام الهی ، خدمت به بشر ومنطقی باشد انسان همان قدر ارزش دارد که هدف آن ارزش دارد.زمانی میتوانیم اهداف خود را تحقق بخشیم که یک برنامه ریزی داشته باشیم.


هرگزجامعه به ما موفقیت نمی دهد.که بگوید بفرما:این هم موفقیت تقدیم شما؟وقتی برنامه ریزی داشته باشیم آن موقع رسیدن به هدف سریع تر است.


وقتی خود ما به خود باور کردیم دیگران هم قبول می کنم.کسی که هدف دارد باید سختکوش وبه هدف خود پایبند باشیم.انسان هدفمند را میتوان به یک ماهی تشبیه کرد که در آب گل آلود گیرمانده باشد وفتی هدف داشته باشد باعث میشود تسلیم نه شود وحس مبارزه جویی را به خود بگیرد وموفقانه از آن آب گل آلود خود را نجات دهد.



واینکه هدف تغیر پزیراست هدفی که در کودکی داشتید حالا به آن رسیدید وهدفی که حالا دارید در آینده.نخستین قدم برای رسیدن به هدف فکر کردن است.یعنی هر قدرسطع علمی انسان بالا به رودهدف های بزرگتری را درسرمی پروراند وبه موفقیت های بزرگتری می رسد.



آیا تا به حال از خود پرسیده اید که در آینده به چی موفقیتی به رسید وچی هدف دارید؟


بلی بی برنامه گی باعث میشود چی اتفاقی برای شخص بی افتد بی برنامه گی دلیلی دارد که اغلب ما در زندگی روز مره از آن غافلیم وآن واژه ی به نام نداشتن ((هدف)) است ولی متاسفانه بشتر ما بی هدفیم از فرصت درست استفاده نمی کنیم.وبه عبارتی سعی میکنیم روز را شب کنیم وشب را روز کنیم .



اما دریغ از اینکه هدف خودمان را در نظربه گیریم.راز موفقیت افراد بزرگ دنیا درداشتن هدف است این هدفی است که دنمبال خود انگیزه.برنامه ریزی.پشتکاروتلاش را پدید می آورد.



About the author

160