سواد دیجیتالی در پشتیبانی تایلند

Posted on at


سرزمین لبخندها حالا نمی خندد. کشوریکه برای منظره های زیبایش, میراث تاریخی غنی اش و مهمان نوازی اش مشهور است, حالا از یک تشنج داخلی که ثبات آنرا تهدید میکند, در رنج است.


پایتخت تایلند؛ بنکاک دو ماه میشود که نا آرام است. تنش بین هواداران حکومت و مخالفان آن در حال افزایش است و بیم آن میرود که وضیعت به شکل خونباری وخیم گردد.



امروز صدای شلیک در خیابان های بنکاک شنیده شد و چندین نفر بشکل جدی ای جراحت برداشتند. هنوز مشخص نیست که کدام طرف دست به اسلحه بردند, اما بطور یقین گزیدمان روز یک شنبه بشدت به خطر افتاده است.


در حالیکه هدف جنبش ضد حکومت تا حد ممکن به هم زدن برنامه گزینش است, هواداران دولت در تلاش اند تا ثبات و کنترل شرایط را به دست گیرند, کاریکه بسیار بسیار دشوار گردیده است.



از تایلند بیش از یک بار بازدید کردم و نمی دانم که چی در حال اتفاق افتادن است. زمانی را که در این کشور زیبا سپری کردم بسیار زیاد آرام بود.


زمانیکه با تایلندی ها معامله میکنی همیشه احساس میکنی که تو برنده هستی. همه کسانی را که ملاقات کردم کنجکاو بودند تا در مورد داستان من بدانند, به طرف جهان بیرون چشم های شان باز بود و فقط میخواستند که وقت خوبی داشته باشند.



 


در کنار غنای فرهنگی و جاهای باستانی, تایلند با وضیعیت زیبایش, مهمان نوازی گرمش و آزادی های واقعی اش به خارجی ها, بازدیدکنندگان را جذب میکند. گرچه چیزهای زیادی است که بعد از یک سفر میتوان در مورد این کشور به یاد داشت, بیشتر جهانگردان خاطره مردم تایلند را به یاد میسپارند. در واقعیت این سرزمین لبخندها است.



About the author

160