سواد دیجیتالی برای افزایش آگاهی در مورد گواتیمالا

Posted on at


روستاها این هزینه گزاف را میپرداختند. سازمان ملل برآورد میکند که در حدود ششصد روستا توسط جوخه مرگ مانت نابود شده اند. هزاران کشاورز شکنجه, تجاوز و یا بصورت بسیار ساده ای در زیر قوانین او ناپدید شده اند. تعداد زیادی شان بدون اینکه فرصت ثبوت بی گناهی شانرا داشته باشند, اعدام شدند.


مایاهای بومی هیچ راهی برای دفاع از خود نداشتند و هدف تعین شده زمامدار مستبد قرار گرفته بودند . ژنرال مونت مسوول این ظلم های طاقت فرسا بود. طوریکه بعد از اینکه جنگ داخلی تمام شد, او تبدیل گشت به نشان استبداد و خشونت که تعداد زیاد گواتیمالایی ها بیش از سه دهه از آن رنج بردند.



یک سال پیش مونت به اتهام جنایت برضد بشریت برای هشتاد سال به زندان فرستاده شد. گرچه مانند کمر روج در کمبودیا, او هرگز دوره محکومیت خود را سپری نکرد, براساس یک حفره کوچک قانونی دو ماه بعد دادگاه قانون اساسی گواتیمالا, حکم دادگاه را باطل کرد و او حالا بشکل آزاد منتظر ادامه کار دادگاهش می باشد. با درنظرداشت اینکه او 87 ساله است, احتمال بسیار کمی وجود دارد که او مجازات جنایاتش را بکشد... دقیقن مانند سلسله کمر روج.


از گواتیمالا بیش از ده بار بازدید کرده ام, اما دقیق هرآنچه در جریان جنگ داخلی گواتی مالا و بعد آن اتفاق افتاده را نمیدانم. به دید من وضعیت بیش از آنچه به دید میرسد پیچیده است و هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. نمیتوانم در مقابل این همه بی عدالتی ساکت بنشینم.



میدانم که به تنهایی مقاله های من به اندازه کافی فشار وارد نمیکنند تا جنایت به این بزرگی را ثابت کنند, اما اگر مردم زیادتری از سرتاسر جهان یک مقاله بنویسند و در رسانه های اجتماعی در مورد درهم و برهمی شان برای برگشت محکومیت مونت در رسانه های اجتماعی درمیانگذاری کنند, ممکن است افرادیکه در قدرت اند را مجبور کند تا کار درست را انجام دهند.



اگر افرادی بیشتری به مبارزات رسانه اجتماعی برای حمایت از مردم گواتیمالا و اشتیاق شان برای عدالت بپیوندند, شاید مونت آنچه را که شایسته آن است بدست آورد. سواد دیجیتالی و رسانه های اجتماعی میتوانند عدالت را به جهان به ارمغان آورند و قدرت ارتباطات بدون مرز میتوانند به نتایج غیرقابل تصوری برسند.


مهرورزیده مرا در در جهت گسترش آن یاری رسانید و یک مقاله بنویسید... تا ملیون ها گواتیمالایی بدون کابوس بخوابند.



About the author

160