زنده گی و روابط اجتماعی

Posted on at



شکی وجود ندارد که الله متعال انسانها را اجتماعی خلق کرده است و هیچ انسانی نمیتواند از این خاصیت برون اید.زنده گی اجتماعی یک ضرورت حتمی و قطعی است .زنده گی اجتماعی مانند نیرویی است که انسانها را به زنده گی جمعی فرا میخواند و اهداف و انگیزه هایشانرا مشترک میسازد. و تا قوانین و روابطی موجود نداشته باشند این همه امکان پذیر است.یک انسان ازینکه روابط اجتماعی خود را تقویه بخشد فواید زیادی را بدست میاورد.


 



چون با این اخلاقش اطرافیانش را به خود جلب میکند و انها را به خود علاقه مند میسازد و بااین کار زنده گی شیرین تر میشود.و اعتماد ،عزت و اعتبارش نزد دیگران زیاد میسازد.و همین اطرافیانش هستند که او را به سوی ترقی و موفقیت سوق میدهند.اگر انسانها خواسته باشن شرایط مساعدی را برای پیشرفت خود شان داشته باشند باید روابط سالمی را در اجتماع طرح کنند.



 


اگر میخواهیم یک معیار قوی و سالمی در معاشرت داشته باشیم . خواسته باشیم بدانیم که چگونه با دوستان و کسانی که در اطراف ما هستند رفتار کنیم بهتر است خود مانرا در عوض انها فرض کنیم و ببینیم که ما چه توقعی از انها داریم که با ما انجام بدهند.زمانی میتوتنیم ما روابط سالمی داشته باشیم که زنده گی خود را با دوستی ،صمیمیت و محبت و صفا پیشببریم.



 


و در صورتی که با همه با کینه توزی و دشمنی رفتار کنیم هرگز در زنده گی خود روز خوشی را نخواهیم دید.انسان موجودی است که همیشه متوجه اشتباهاتی که در زنده گی مرتکب میشود به زود ترین فرصت متوجه ان میشود . همیشه در تلاش کامل کردن خود و پاک کردن عیوب و نقوص خود است .تمام فعالیتهای افراد بشر در زنده گی بر محور عشق و محبت میچرخد.


 



انسان باید متوجه میزان محبتش باشد . زیرا محبت انسان با دیگران باید متناسب با میزان شایستگی انها باشد.یعنی نمیتوان همه را به یک اندازه دوست داشت.چون این بمعنای نادیده گرفتن ارزشها و ضایع کردن گوهر محبت است.انسان میتواند با حمایت افراد جامعه کارهای زیادی را انجام دهد و موفق شود.شما میتوانید خود تان به وضع روابط اجتماعی خود نظری بیندازی.


 



و انها را تقویت کنید و راه های رسیدن به اجتماعی شدن خود را کوتاه تر کنید بوسیله رفتار و کردار خوب در اجتماع.ما . و برای موفق شدن کافیست این راه ها را در زنده گی خود تعقیب کنید:1-وقتی میخواهید روابط اجتماعی خود را تقویه کنید صادق و بی ریا باشید.2-یکی از جمله بزرگترین و موثر ترین راه های خود سازی و اصلاح کردن خود <شنونده خوب بودن است>. 3-روابط خود را تقویت کنید.


 



4-شخصیت خود راپرورش دهید 5-یکی از راه های خود سازی تسلط بر خود است. 6-قسمت بزرگ خود سازی دوست داشتن میباشد.برای عبور از این همه زینه باید اول ببینیم که ایا این روش ها در ما وجود دارد یا اینکه چند فیصد این اعمال نیک در ما وجود دارد.



 


در زنده گی اجتماعی دلیلی برای موفق نشدن موجود نیست



About the author

neloofar

NAME :Nilofar
L/N :Zaka
COUNTRY :Afghanistan
CITY :herat
BORN DATE :1997/12/27
BORN PLACE :HERAT
AGE:17
student at:tajrabawi
CLASS:11



Subscribe 0
160