معلم زندگی٬ آموزش پایدار

Posted on at


سرآغاز سخن را این بار خواستم از کلمه ای که شاید به ظاهر فقط یک کلمه باشد،اما در اصل انعکاس دهنده ئ مفاهیم بس عظیم و والایی است شروع نمایم.موجودی که صرف با شنیدن اسم زیبایش؛ذهن و روح٬ قلب٬ تمامی وجودمان مملو می شود از عشق،مهربانی،وفاداری،پاکی وصفا،از خودگذشتگی ومهر وعطوفت،که تمامی اینها ریشه از جسم و روح پاکش می گیرد.



می خواهم به ستارگان تشبیهش کنم اما درخشنده گی چشمانش از ستارگان براق تر است،می خواهم به آفتاب تشبیهش کنم اما آغوش گرمش به مراتب از آفتاب گرمتر است،می خواهم به گلها تشبیهش کنم اما دستانش از گلان بس نرم ولطیف تر است،می خواهم به کوهسارها تشبیهش کنم اما شانه هایش از استقامت کوهسارها استوارتر است،می خواهم به دریا تشبیهش کنم اما قلب صافش از دریاهای بی کران وسیع تر وپاک تر است،می خواهم به زمین نه به آسمان بلکه هر دو؛ چرا که این دو هر دو در خود هزاران حرف ومطلب را جای داده است،اما وجودش بیانگر هزارها هزار درد٬ گپ٬ فکر وخیال است که سودایش را حتی برای یک لحظه از یاد نمی برد.


زبان همه از وصف اوصافش عاجز وناتوان است!فقط در یک جمله می توان گفت:بهشت با آن همه بزرگی زیر پایت گسترده باد.مادر،فدای مقامت،فدای مهربانی از خودگذری ومهربانی هایت،فدای غباری که از گرد پایت بر خواسته است،تمام جسم وجان مان فدای یک تبسم شیرین ودرخشش چشمانت.



مادری که همیشه تلاشش در پیشرفت وموفقیت فرزندش است،مادری که امید دارد دخترش با قلم در دست گرفت فردایی بهتر را بر خویشتن رقم می زند. وبرایش این فرصت را نیز مهیا ساخته است تا بهتر بیاندیشد٬ بهتر بنویسد وتوانایی وقدرت ذهنش را آشکارا سازد.دختران این مادران این هفته در مکتب ملکه جلالی دروسی از قبیلtask bar ,start menuبا تمام اجزاء ومحتوایش،quick launch ,notification area ونحوه ئ ایجادshort cutوانتقال برنامه ها در منوی استارت وتسک بارsearch and helpرا آموختند ودر قسمت مقاله نویسی تمرینات زیادی با انها صورت گرفت ودخترانی همچو فاطمه،فهیمه وفریبا توانستند مقالات زیبایی نوشته وتغییرات مثبت زیادی در نویسه های ایشان رونما گردیده است.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس ام میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MalakeJalaliSchool


فرشته احمدیان



About the author

MalakeJalaliSchool

Malake Jalali is located on Godam Street in front of the big Masque of Herat, Afghanistan. It has 3270 Students, 101 teachers and 2 buildings.

Subscribe 0
160