علم و ثروت

Posted on at


علم شامل تمام معلومات دینی واگاهی از پیرامون مان والهامیبوده وهم چنان تحقیقات در موضوعات دنیوی را نیز می توان علم نامید.


علم چنان روشنی است که سعادت همه مردم،عدالت اجتماعی،اقتصادی،سیاسی،فرهنگی وساینسی وابسته به آن است در گرو آن نهفته است.


علم انسان را ازتاريکی های جهالت نجات می دهد وزنده گی پراز خيروبرکت را نصيبش می کند٬ و در نظر من همه ئ چيزها وتمام پیشرفت هایی که به دنيا مشاهده می کنيم از برکت علم است.



اگرعلم نمی بود تاریکی٬ ظلمت٬ جهالت ونادانی زیادی به دنيا غالب میشد٬ وتمام خوبی ها وزیبایی ها را در کام خود فرو می برد. البته که لطف ومهربانی ایزد منان بوده،که ما را مسلمان افریده است ودر این کامل ترین ادیان آموختن علم را برهرمرد وزن مسلمان فرض قرار داده است تا انسا نها بیاموزند و بیاموزانندوبا علم و دانش زندگی نمایند.


انسان به وسيله علم به جاهای بلندی می رسد علم حل تمام مشکلات دنيوی واخروی می شود٬ به وسيله علم انسان اول خود را می شناسد وبعد خدای خود رامی شناسد. علم یک نعمت خداوندی است که مااز آن می توتنیم بهره بگیرم.



ثروت آنچه است که تمام انسانها کوشش می کنند و زحمت می کشند تا آنرا بدست بیاورند.اما سلامتی بهتراز ثروت است تا که انسان سلامت وصحتمند نباش، خوب نباشد وخوشحال نباشد ثروتی که دارد اصلا به دردش نمی خورد تا وقتی که خوشحال وشادوموفق نباشد.


دقیقا مثل کسی که تاج دارد اما آرامش ندارد، ثروت چیزی است که انسان آنرا به مصرف می رساند وتمام می شود. ولی کسی که علم دارد هرقدر که خواسته باشه مصرف کند تمامی ندارد تا مادام اخرین لحظات زندگی انسان او را رها نمی کند حتی بعد از مرگ نیز او را تنها نمی گذارد.



پس علم بهتراز ثروت است


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه ملکه جلالی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MalakeJalaliSchool/blog_post


فهیمه سادات



About the author

MalakeJalaliSchool

Malake Jalali is located on Godam Street in front of the big Masque of Herat, Afghanistan. It has 3270 Students, 101 teachers and 2 buildings.

Subscribe 0
160