زندگی اجتماعی

Posted on at


برای اینکه انسان پیشرفت وترقی نماید باید خودرا در جامعه ظاهر وبامردم مشارکت داشته ودر غم وشادی مردم شریک باشند.وباهمدیگر کمک وهمکاری داشته باشند.واشخاص که در بین جامعه می باشند فهمیده وبادانش میباشند.وباید در بین مردم اتحاد واتفاق وهمبستگی باشد .اگر یک شخص می خواهد در شهر نا امنی ویا انتحاری کند .


مردم می توانند به پولیس خبر دهند.تا مردم را از مرگ نجات دهند.پس زندگی اجتماعی عبارت از فعالیت وزندگی مشترک در بین افراد خانواده واجتماع ویا گروه ها می باشد.که در وقت مشکلات باهمدیگر کمک وهمکاری دارند.چون انسان به تنهایی زندگی خود را پیش برده نمی توانند.ونیاز به یک مشاور وهمکار نیاز دارد .


وباید انسان از دل وجان برای افرادجامعه کمک کند ودرکار خود فریبکاری وآبروی رادر خطر نندازد.وراز نگهدار باشد .وباید با مردم رفتار نیک وخلق نیکو داشته باشیم .چون حضرت محمد بامردم ودر اجتماع خود صمیمی بودند.ومشکلات آنها را حل می کردند.انسان باید با فامیل های خود رفت آمد کند واز وضع زندگی شان باخبر شود .واگر پولی لازم داشتند .برای آنها کمک کند.


ویا یک نفر فامیل ویا همسایه یک مصیبت داشته برای تسلیت به خانه اش برود .وغم اورا کم کند .وباید اعضای خانواد در بین خوددر پاکی ونظافت کمک به همسر خود بکند وجوانان سرمایه یک خانواده می باشند وقشر جامعه راتشکیل می دهند وذهن آنها بسیار پیشرفته ومی توانند در کشور خود تصمیم بگیرند وعلم بیاموزند تادر آینده معذر خدمت در جامعه گر دنند..ومردم در بین اجتماع برای کس وکار خود خرید وفروش می کنند.ودر ممالک خارج به سفر می روند .وبسیار مردم را می بینند. واجتماعی ومردم آنها رامی شناسند.


ویا اطفال باهمدیگر بازی کرده وروحیه گرفته با جرئت میشوند .ومی توانند .برای آینده خود تصمیم بگیرند.ویا یک معلم وشاگرد در مکتب باهمدیگر مشارکت در درس دارند چون استاد درس می دهد .ویا از شاگردان در مورد درس پرسان می کند.وبرای معلم وشاگرد خوشایند میباشد .ویا اشخاصی که برای نماز به جماعت رفته ونمازوقرآن می خوانند.ودر آباد کردن تمام مردم برای مسجد کمک می کنند.وباهمدیگر اتحاد واتفاق دارند .



About the author

160