مصاحبه با ستاره سینما بانو لینا علم: او دنیای فلم سازی افغانستان چهره درخشنده ایست. - بخش پنجم

Posted on at


فلم انکس: لطفا به ما راجعب وظیفه خود بحیث سفیر صلح سازمان ملل بگویید. مطمئنا شما دلهای زیادی را با تلاش های خود بدست آورده اید.


لینا علم: در سال 2009 به من افتخار بخشیده شد و بحیث سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شدم. اگر من بحیث سفیر صلح سازمان ملل هم انتخاب نمی شدم, بازهم من باور دارم که برای انکشاف صلح در افغانستان و یا هرجای دیگری که من باشم مسوولیت دارم.



هدف من در افغانستان انکشاف صلح و مهمتر از همه اینکه مردم صلح را در خود احساس کنند, میباشد. این دقیقا بعد از آن خواهد بود که کسی قادر شود دانش و درک را در داخل جامعه گسترش دهد. اگر کسی در خود آرامش را پیدا نکند در هیچ کجا پیدا کرده نخواهد کرد.


فلم انکس: بله شما زبانزد ذیل را به بسیار زیبایی در صحبت های خود بیان کردید. زبان خود راحت جان. زبان بد دشمن جان


فلم انکس: شما چندین جایزه در بخش هنرنمایی و کارگردانی  بردید. میشود لطف کنید راجعب تعداد از این جایزه ها و کسانیکه در برنامه های تان همکاری کرده اند به ما تشریح دهید.



لینا علم: زمانیکه من از امریکا تصمیم گرفتم به افغانستان برم, هدف من این بود که بحیث یک هنرپیشه حرفه ای در افغانستان شناخته شوم.


همیشه این فکر در پس زمینه فکری من بود که اگر مردم افغانستان مرا شناختند و قبول کردند, این میتواند چیزی بیش از حد کافی بودن باشد.


من در سال 2007 به افغانستان آمدم و در فلم بچه کابلی کار کردم و در عین زمان در حال تولید فلم عشق خاموش نیز بودم. بعد از آن من با فلم سازهای جوان مانند سیر نورزاد آشنا شدم و او نقشی را در فلم چرخش در حلقه ها به من پیشنهاد کرد.


من بسیار ممنون او و فلمش هستم, چون این فلم در سال 2009 جایزه بهترین بازیگر زن را برایم در جشنواره فلم سراسری افغانستان به بار آورد.




About the author

160