گذر زمان

Posted on at


هر ساعت،هر دقیقه،هر ثانیه انسان موفقیت نهفته است.گذرزمان بزرگترین سرمایه و فرصت انسان است.یک شخص برای رسیدن به هدف مشخصش ضرورت به فرصت زمان دارد.انجام تمام کارها در دنیا به زمان وابسته است اگر زمان به ما فرصت دهد میتوانیم به قله های بلند آرزو های مان برسیم در صورتی که از هردقیقه و ثانیه آن درست استفاده کنیم در صورت سؤه استفاده از گذر زمان از قطار زمان عقب میمانیم.


انسان باید از هنگام جوانی از گذر زمان درست استفاده کند و ساعت،دقیقه و ثانیه آنرا بزرگترین سرمایه خود بداند و حتئ یک ثانی آنرا در کار های بیهوده بمصرف نرساند چون زمان در حال گذر است و هیچ گاه نمی توانیم به گذشته برگردیم و اشتباه خود راجبران کنیم.


تمام انسانها زمانی که در کاری شکست می خورند میگویند ای کاش میشد به گذشته برگشت و این کارا اصلاح کرد، پس چرا از اول در زمانی که قرار داریم به آن توجه کنیم تاکه در آینده پشیمان نشویم.



گذرزمان مانند صورت زیبا یک شخص میباشد که اگر در جوانی از آن درست استفاده نکند یعنی صورت زیبا خود را بغیر از محرم خود به دیگری آرسته و جلوه دهد زمانی که پاه به سن بگذارد دوباره نمیتواند آن صورت زیبا را بدست بیاورد و به حالت اولی خود برگردد و میگوید ای کاش می شد از آن صورت زیبا خود درست استفاده می کردم.یعنی انسان در زمانی که قرار دارد اگر درست استفاده نکند دوباره نمی تواند برای جبران به گذشته برگردد.


گذرزمان به ما میگوید من خورشید پنهان قلب شما هستم اگر از من درست استفاده کنید یعنی نور منرا افزایش میدهید و اگر از من سؤه استفاده کنید نور من روز به روز کاسته میشود و به حدی خواهد رسید که حاری از نور باشم و در آنجاست که گذرزمانتبه پایان می رسد و دیگر فرصتی برای جبران نداری و پشیمانی هم سودی ندارد.



طونل زمان مساوی با عمر یک شخص است به هر جاهی که طونل زمان به پایان برسد عمر انسان نیز به پایان میرسد.اگر به گذرزمان ارزش دهیم روز به روز روشنائ طونل زمان ما افزایش پیدا میکند و گذرزمان برای ما وسیلهی میشود تا به سرعت بسوی موفقیتها حرکت کنیم.


پس باید در هر لحظهی که قرار داریم باید آن لحظه را بزرگترین گنج خود بدانیم چون هیچ وقت نمیتوانیم به گذشته برگردیم و چراغ های را که از روشن شدن آن در گذشته غفلت کردیم دیگر راهی برای روشن شدن آنها نیست.پس از همین لحظه تهداب اساسی زینه رسیدن به قله های آرزو های خود را محکم بسازیم تا بعد پشیمان نشویم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه مېرمن حیاتی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MirmanHayatiHighSchool/blog_post



About the author

MirmanHayatiHighSchool

Mirman Hayati High School is one of the historical schools of Herat, Afghanistan. It was established in 1340 (1961). This school is located in the center of Herat city, on Shahid Mirwais 28 Street. It has 1,810 students in two shifts and 50 teachers. This school was first reconstructed by…

Subscribe 0
160