قرآنکریم

Posted on at


قرآن کاملترین رهنما، گرانبهاترین گنجینه وپاینده ترین معجزه !!!


قرآن مبرّا ترین کتاب ازهرنوع تردیدوشبهه که ازسوی خالق جهانیان توسط بلندپایه ترین ملک برقدس ترین واشرفترین انسان روی زمین مرسل گردید. قرآن بهینه ترین معجزه ایست که درآن برای انسان ازهرجنبه زندگی دینی، علمی، اخلاقی، عقیده یی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی، قوانین سیاسی وغیره ذکرگردیده.


 در زمانهای قدیم وقتی پیامبران به پیامبری مبعوث میشدند به خاطراثبات وحدانیت خداوند به مردم قدرت معجزه داشتند. اما با ازدنیا رفتن شان آن معجزه هم از بین میرفت. قرآن تنها معجزه ایست که با ازدنیا رفتن پیامبرماحضرت محمد (ص) هنوز وتا روز رستاخیزماندگار مانده وتا آخرالزمان پا برجاست. قرآن حکیم همۀ کتاب های زمانهای پیشین را با آمدنش منسوخ کرد. آن عده ازمردم دنیا که با دین سالم اسلام آشنائی نداشتند با مطالعه قرآن با کرامت خود وخانواده شان را ازگمراهی وتاریکی کفررهایی دادند وراه اسلام رستگاررا پیمودند. هر سوره وهرآیۀ قرآن مبنی بر یک واقعه وقضیه برای پیامبرنازل میگردید تا که مشرکین به یگانگی خالق موجودات ووجود پبامبراسلام ایمان بیاورند ودست از ظلمت، کفروشرک بر خدا بردارند و به قرآن مقدس باور کنند که کلام خدا وازجانب خداست. چنانچه خداوند درقرآن عظیم فرموده است که: ( یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک) ترجمه: ای پیامبرآنچه را که پروردگارت برای تونازل نمود به مردم برسان. یعنی قرآن گفتار الله است.



  درقرآن مجید ازداستانهای زندگی پیامبران وسرکشی مشرکین نیزذکرگردیده تا که همۀ ماانسانها در زندگی خود ازآنها پند بگیریم وبدانیم که نیرومندترین قدرت جهانیان در دست خالق عالمیان است وهیچ جنبنده ای با اوبرابری ومقابله کرده نمیتواند. اوهرآنچه را که بخواهد درمدت کمترازثانیه خلق ویا فسخ میکند. بصیرت، دانش، قدرت، کرامت وارادۀ اش حد ومرزی ندارد وهمچنان قرائت ومطالعه ترجمۀ این کتاب عظیم الشأن قلب و وجود انسان را به سوی آرامش وپاکی شستشو میدهد.


                     


  درحدیث پیامبر درمورد قرائت قرآن کریم آمده: 


1) بهترین شما کسی است که قرآن را آموخته و به دیگران بیاموزد.


2) کسی که قرآن را خوانده و حفظ نماید ، خداوند اورا داخل جنت کند و برایش اجازه شفاعت ده نفرازاهل بیتش را که سزاوار آتش جهنم باشند بدهد.


3) شخص که در درونش از قرآن چیزی نباشد مانند خانه ای است خالی و خرابه.


4) بدرستی برای خدا اهلی است (حزبی است) از مردم ، گفتند چه کسانی هستند؟ فرمود : اهل قرآن ، اهل خدا وخواص اویند. 


                                                                                                                                                


 



About the author

160