جوان فعال باشید

Posted on at


بسیاری از جوانانی را دیده باشید که وقت‌های گرانبهای خویش را که با ارزشتر از گنج است، به کارهای حدر و بی مورد سپری میکنند. با گرایش شان بسوی خوشی‌های چند لحظه‌ای زندگی خود را به قمار میزنند و با هدف نا معین زندگی را دنبال میکنند. آیا این جوانان فعال هستند؟ شاید پاسخ شما بلی باشد ولی در کنار بلی، می‌گویید که فعالیت آنها در یک راه تاریک است که روشنایی را نمی توان در آن جویا شد. منظور از جوانان فعال در اینجا به گروهی از جوانانی اطلاق می‌شود که در امور مثبت فعالیت می‌کنند و به عنوان جوانان فعال قد علم مینمایند، بنابرین جوانانی که هدفی را در زندگی برای سعادت خویش بر میگذینند و مدام در رسیدن به آن سعی و تلاش به خرچ میدهند فعال هستند.



ما جوانان را در سه بخش دسته‌بندی میکنیم، جوانان فعال، نیمه فعال و غیر فعال. آن چنانکه گفته شد جوانان فعال گروهی از جوانانی هستند که با هدف معین و مثبت سیر زنده‌گانی خویش را به پیش میبرند. همیشه به دنبال فرصت‌ها هستند و از این فرصت‌ها تا حد امکان استفاده میکنند. رسیدن به هدف کاریست بس دشوار، که جوانانی فعال با تحمل مشکلات فراوان در این جریان خود را نزدیک به هدف میکنند. گرچه در این راه افتیدن های نیز وجود دارد، ولی با همت والا و تصمیم قاطعیت بارها برمیخیزد و خود را بازنده‌ی بازی شمار نمی‌کند.



جوانان نیمه فعال، آن دسته از جوانانی اند که در نیمه راه رسیدن به هدف فعالیت خویش را توقف میدهند به بیان دیگر آنها در مسیر راه از هدف کنار میرود. آن چنانکه باید فعالیت کنند، کمتر به نظر میآید، کارها را ناتکمیل کنار میگذارند در حالیکه راز موفقیت در این نهفته است که با شروع هر کاری باید آنرا به کمال رساند اگرچه که ارزشمند هم نباشد.


جوانان غیر فعال، جوانای جمود و خموش اند که طامع دیگران هستند، هیچ فعالیتی در راستای پیشرفت و نایل شدن بر مشکلات از آنها سر نمی زند. همیشه در صدد مددگاری است که آنها را یاری کند. این گروه از جوانان هیچ هدفی در زندگی ندارند و همیشه دست به کاری بدون تفکر و آینده‌نگری میزنند. اگر فعالیتی هم داشته باشند، ناچیزو بی مورد و منفی خواهد بود.



پس شما میخواهید در کدام گروه قرار گیرید؛ فعال؟ نیمه فعال؟ یا که هم غیر فعال؟، اگر دوست دارید از جمله‌ی جوانان فعال به شمار روید مسیر طویلی را باید طی کرد ولی با فعالیت مثبت خویش و پشت کار میتوانید تصور کنید که این مسیر دراز برای شما یک قدم به قهرمانی خواهد بود. از همین اکنون آغاز کنید، هدفی مشخص را برگزینید و با خود فکر کنید که چگونه به آن هدف خویش برسید، البته راه های رسیدن به هدف همانند خود هدف تان، مثبت باشد تا موفقیت نصیب حال تان شود و یک جوان فعال در جامعه معرفی شوید.



About the author

mohmmadelyas

Journalist
Kabul University

Subscribe 0
160