بهترین ماه سال

Posted on at


روزه ماهی است که گناهان در این ماه بخشیده شده شیاطین در این ماه در زنجیر ها بسته می شوند٬ برکت٬ خیر خواهی٬ صداقت٬ مهربان شدن قلب ها و نزدیک شدن به خداوند عناصر عمده این ماه است. در این ماه پر برکت انسان ها از هر نوع لذایز پاک و موبرا بوده شروع به رجوع و نزدیک شدن به خداوند (ج) را می کند. این ماه بزرگ دارای چندین عظمت می باشد بزرگترین عظمت آن نازل شدن قرآن کریم که بزرگترین بخشش خداوند برای ماست. عظمت دیگر آن پاک شدن مسلمانان از گناهان می باشد و همچنان ماه نیایش و استجاب دعا است. مسلمانان باید از این ماه پر برکت و مغفرت استفاده مفیدی کرده و توشه را برای دنیا ابدی خود تهیه کنند.


روز دارای فواید زیادی است:


روزه باعث تربیه نفس انسان شده و باعث این می شود که انسان نفس خود را در این ماه اصلاح نماید. و همچنان باعث زیاد شدن صبر در وجود انسان میشود.



همچنان فواید جسمانی هم دارد:


اگر معده انسان را به یک ماشین تشبیه و تصور کنیم در طول یک سال ماشین به فعالیت های که انجام می دهیم نیاز به استراحت و ترمیم دارد حالا اگر معده انسان در طول سال فعالیت های مهم هضمی را به صورت متواتر انجام بدهد ایا نیاز به استراحت و ذخیره انرژی برای انجام فعالیت های آینده ندارد؟  معلوم است از نظر من نیاز دارد.



و انسان از حال فقرا و مساکین خبردار میشود و از نعمتهای خداوند (ج) با خبر می شود و بعد از ماه رمضان بعد از یک ماه تحمل مشکلات جسمانی بلاخره به اوج نقطه رمضان مواجه می شوند این نقطه می باشد که تمام مسلمانان جهان را با هم یکجا کرده و در کنار یک دیگر عید با شکوه را تجلیل می کنند و این همه پاداش مشکلاتی که در ماه رمضان دیده ایم میباشد.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه گوهر شاد بیگم میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید: 


http://www.filmannex.com/Ghouharshad/blog_post 



About the author

Ghouharshad

Ghouharshad High School is established in 1340 at the time of Zahir Shah in the middle of Herat city. The school is including 54 classes, 254 teachers, and about ten thousands of students who are studying in different shifts. Afghan Citadel Software Company equipped the school with an IT Class…

Subscribe 0
160