برترین و قدرتمندترین بانوی جهان

Posted on at


برترین و قدرتمندترین بانوی جهان


آیا می دانید این اَبر بانو کیست ؟کیست آنکه   بر مسند و اریکه ء قدرت تکیه زده و توانسته که بر مردان این مالکان و صاحبان و یا بهتر میراث داران سلطه و حکومت ، فرمانروایی کند.


آیا می دانید کسی که در آلمان مادر ملت را به وی لقب داده اند همین بانو است .


آری ! آنگلا مرکل (آنگلا دوروتئا کاسنر)؛فرد اول دولت آلمان ،نخستین کسی که در آلمان تصمیم گیرنده است .


آن کس که در راس تمامی امور قرار دارد و توانسته که جزءی از بهترین ها در حیطه ئ خود باشد و مهم تر از تمامی اینها اینکه جزء اندک کسانی بوده که بدون داشتن حامی بنام پارتی و یا واسطه و رشوه و هزار دوز کلک دیگر به این قله ئ بلند نائل آید و در راس یکی از احزاب مشهور آلمان (محافظه کار) قرار گرفته و بعد از پشت سر گذاشتن تلاش و کوشش بسیار ، بالاخره قدم گشایی و دست یابی به پله های هدف و مقصدش منحیث صدر اعظم در کشور آلمان گزیده شد و چه والاتر از آن برای بار دوم این قدرتمند زن توانست تا این این مرتبت را از ان خویش گرداند .


این بانو در شهر هامبورگ در خانواده ای با آئین پوتستان به دنیا گام نهاد ؛مادرش زنی خانه دار و پدرش کشیش بود .ضرب المثلی قدیمی داریم که می گوید :"خار که از زمین بیرون می شود سرش تیز است ." این خار نیز از طفولیت تیز و برنده بوده و با دردست داشتن رتبه ئ اول از مدرسه فارغ گردید و جزء بااستعدادترین و فعال ترین ها در دوره ئ خویش باشد . تحصیلات عالی خویش را با شامل شدن در رشته ئ فیزیک آغاز ودر آن دکترای خویش را نیز کسب نمود.


او آهسته آهسته با وارد شدن به سیاست پلکان ترقی را می پیماید با پیوستن به حذب دموکرات و سپس کسب دو وزارت یکی پس از دیگری :وزارت زنان و بعد وزارت محیط زیست و بالاخره دبیر کل حذبش و بعد از گذشت چهار سال ،ریاست حذب و صدر اعظمی کشور آلمان خود را برای این بانو آماده ساخت .


نخستین زن در تاریخ کشور آلمان در این مقام .


آسان نیست !هر هدف ،هفت خانی صد راه خویش دارد .فقط انسان های با همت و پشتکار وعزم راسخ هستند که رویاهای خویش را به واقعیت مبدل می سازند .به امید همچو بانوانی در تاریخ ملت مان.


 



160