دستور برای زمان بارداری

Posted on at


دستور برای زمان بارداری


در مواقع بارداری و حاملگی مخصوصا دوران (ویار)باید سعی و کوشش داشته باشند که سرکه نخورند و اگر میل به ترشی دارند این قسم ترشیجات که عرض میکنم میل نمایند:


الو زرد، الو سیاه، گوجه درختی، زرشک، ابلیمو، اش ابغوره، اش سماق، سکنجبین، اب نارنج، پرتغال، و امثال اینها استفاده نموده به غذاهای خود گرد غوره بزنند و از ادویه جات مخصوصا فلفل اجتناب نمایند.



 


از ترشیجات که به وسیله سرکه می سازند و یا ابنبات های که در ان جوهر لیمو (اسید سیتریک) می زنند به کلی اجتناب ورزند زیرا قلب راضعیف نموده و سیر خون در بدن به ناراحتی انجام میشود. خود زن و بانوی باردار سنگین می باشد و نفس بچه، مادران را ناراحت می سازد و خوردن ترشی بر ناراحتی افزوده و مزید بر علت خواهد شد.


دستور: در زمان بارداری همه روزه روزی  یک سیر (75 گرم) عرق بید مشک و 5 گرم شکر و 10 تخم شربتی و 5 گرم بالنگو و 5 گرم تخم ریحان و 5 گرم فرنجمشک و نیم کیلو سیب را رنده نموده همه را مخلوط کرده به قدر کافی اب بر ان اضافه نماید شربت بسیار گوارا و معطر و مقوی به دست میاید و میل نماید برای تقویت قلب و صحت مزاج و خوشرنگی و زیبای طفل بسیار مفید است.


عمل به دستور فوق را اگر در تمام مدت حاملگی انجام نمایند بچه محکم و سلامت و با نشاط به دنیا خواهد امد و در موقع فارغ شدن مادر کمتر در زحمت و ناراحتی قرار خواهد گرفت.


دستور:مادران در موقع بارداری از سبزیجات معطر مانند ریحان و نعناع و علفهای صحرای مانند شنگه و الک و ابشم و امثال انها زیاد میل نمایند.


که در روحیه بچه و طراوت و نشاط از بسیار موثر است مخصوصا در اتاق خواب و جای کاره روزانه در گلدان و ظرفی گلهای رنگا رنگ بگذارند. و اگر طبیعی میسر نشود گلهای مصنوعی زیبا در جلوی خود قرار داده و به گل نظاره نمایند که در بچه و نشاط و زیبای وی بسیار موثر است در تمام مدت حاملگی از خوردن پرتقال دریغ نفرمایید




About the author

160