توریزم در افغانستان

Posted on at


آشنائی با جهانی که در آن زندگی می کنیم و کشوری که به آن تعلق داریم امری است لازم و همین نیاز معنوی و احساس تعلق به مکان معین جغرافیایی است که به انسان هویت می بخشد.
برای آنکه بتوانیم در جهانی که زندگی می کنیم مؤثر و در جهت آبادانی و اعتلای آن کوشید نخست باید آنرا شناخت و امروزه مردم از طریق توریزم توانسته اند تا به کشفیات زیاد نایل آیند .
جاذبه های طبیعی و اقلیم های متفاوت جغرافیایی ، در کنار میراث های تمرن بشری ، دست آوردهای گران قیمتی را در حوزه اقتصاد در جامۀ توریزم برای انسانها به ارمغان آورده ودرین راستا موفقیت از آن کسانی است که سرمایه گذاری خوبی کرده باشند.
موقعیت ویژۀ جغرافیایی افغانستان در منطقه از یک سو ، و وحود آثار فراوان تاریخی و باستانی از سوی دیگر ، امکانات زیادی را برای رشد این صنعت در کشور فراهم نموده .
افغانستان با داشتن تاریخی چند هزار ساله و متنوع ،توانسته است که سلیقۀ هر گردشگری را تامین کند.
میراث های امپراطورهای بزرگ در قرنهای گذشته در مزار، آی خانم،بگرام، آثار فراوان در هرات وننگرهارو...که انسان را غرق در شگفتی خواهد نمود وشهر های این دیار کهن درفضای داستان های هزارو یک شب قرار خواهد دادو مساجد آن که زیبایی را در محیط الهی درامیخته و صنایع کثیر ومتنوع و منحصر به فرد آن موجب شده که هیچ گردشگری دست خالی از مرز هایش بیرون نرود .
پس برای لذت بردن از جادوی طبیعت کوهستانی و عجایب و نفایس آن بهتر است بدون هیچ پیش داوری بار سفر را ببندید و رهسپار افغانستان شوید.


About the author

FatemaMaten

Fatema Maten was born in Herat, Afghanistan. she is studying in 11th class. Interested to social media and writing.

Subscribe 0
160