نــقـاشــــــــی

Posted on at


به نظر من بهترین راهی که انسان میتواند احساسات خود را بیان کند و به همه بفهماند طریقه های گوناگون هنر میباشد .

مثلا یک خواننده با آواز خود میتواند درد یا هر احساسی که در درونش است را به زبان بیاورد.آوازخوانی که بتواند آهنگ را با احساس  هرچه بیشتر بخواند بیشتر قابلیت شنیدن دارد.

و یا نواختن موسیقی یا نقاشی و یا هر هنر دیگر ...اگر از احساسات سرچشمه بگیرد بیشتر مورد توجه و قابل قبول واقع میشود.

هنر به دو قسم است یکی هنری که ذاتا در وجود شخص میباشد بدین معنی که بدون اینکه از کسی دیگر یاد بگیرد و همان استعداد در خود فرد باشد و دیگری هنر است که با آموزش و طی مراحلی میتوان آنرا آموخت. مثلا شاعری که این هم نوعی هنر و استعداد است که به دو طریقه است : شعر جوششی و شعر کوششی (در این مورد در بلاگ بعدی معلومات بیشتری ارائه خواهم کرد).

شعری که جوششی باشد نسبت به شعری که در اثر کوشش و تفکر  سروده میشود دارای مفهوم و احساس بیشتری است.

به همین گونه نقاشی:

هنرمندی که از طفولیت این هنر در ذاتش وجود داشته باشد معمولا نسبت به کسایی که این هنر را آموخته و کسب کردند بیشتر معروف هستند و اثرات نابتری را از خود به جا گذاشته اند.

از جمله نقاشهای  مشهورومعروف که از کودکی به نقاشی پرداخته میتوان پابلو پیکاسو را یاد آورشد که از سن  10 سالگی  به نقاشی پرداخت.

 

 

 

بعضی از نقاشهای معروف جهان را میتوان در خط زیر معرفی کرد:

 پیکاسو از اسپانیا

لئوناردو داوینچی ازایتالیا

رین مارگریت نقاش سوسیالیستی

موزیسین مدرنیست یهودی روسی

ادوارد مانچ ناروژی

رامبرانت از هلند

 

 

 

از جمله نقاشهای معروف افغانستان که آثارشان  گالری ملی یا نگارستان ملی را مزین ساخته است میتوان استاد غلام محمد میمنه گی را نام برد که با هنر بسیار زیبایشان به نام طوفان محشری به پا کرده است که بهترین اثر در این نگارستان میباشد. در نگارستان ملی یک اتاق مخصوص برای آثار میمنه گی میباشد.

هنرمند دیگر وطن زیبای ما به نام یوسف کهزاد را میتوان از جمله نقاشان مشهور افغانستان نام برد که آثار وی در کشورهای ایتالیا , آلمان, دنمارک و سویدن به نمایش گذاشته شد و در یکی از مسابقات بین المللی که در ایتالیا برگزار شده بود شرکت کرده و نقاشی وی مقام اول را از آن خود کرده و حایزجایزه طلا گردید.

اگر از تمام نقاشان افغانستان بخواهــــیم سخن بزنیم ممکن  کتابها شود و نمیتوان در چند سطر یک هنرمند را به درستی شناساند , و فقط نام بعضی از آنها را برایتان ذکر میکنم :

عبدلغفور برشنا, غلام محمد میمنه گی , غلام جیلانی روحانی, یوسف کهزاد, حفیظ پاکزاد, کمالدین بهزاد,

 

 

اگر به هنر نقاشی دلچسبی دارید میتوانید به این گالری سر بزنید و آثار هنرمندان وطن مان را از نزدیک مشاهده کنید.

 

زهـــرا نــزهــــت

 

 

 



About the author

zahranazhat

She is living in Kabul_Afghanistan. She is studying computer programming and website design and database developing in AIT(Afghan Information Technology). She has got her diploma of English language in 2009. She really likes art such as: Painting and music.she went to art class about six month but because of her…

Subscribe 0
160